Kinezi grade preostale deonice Koridora 11

- Koncesija znači da će kompanija koja uđe u posao svojim sredstvima izgraditi autoput, a ta sredstva će naplatiti kroz naplatu putarina i uz obavezu održavanja autoputa - objasnio je Velimir Ilić.

Velimir Ilić izjavio je da će radove vredne 700 miliona evra Koncesionari započeti izgradnjom deonice od Surčina do Obrenovca i od Preljine do Požege.

Odlučeno je da se preostale deonice na Koridoru 11, od Beograda do južnog Jadrana, finansiraju isključivo kroz koncesije, jer država više nema para da se zadužuje.

– Na tenderu, koji je završen, najboljim ponudama izdvojile su se dve kineske kompanije: “Šandong Hi” i “Čajna roud end bridž korporejšn”. Ko od njih ponudi bolji ugovor, dobiće posao – kaže ministar građevine u tehničkoj vladi Velimir Ilić.

Izabrani konsultant za koncesiju uradiće kompletnu analizu projekta, isplativost, garantovani protok saobraćaja i dužinu trajanja koncesije, na osnovu čega će se pregovarati sa zainteresovanim kompanijama, piše Blic.

– Koncesija znači da će kompanija koja uđe u posao svojim sredstvima izgraditi autoput, a ta sredstva će naplatiti kroz naplatu putarina i uz obavezu održavanja autoputa. Kada prođe ugovoreni period koncesije, koji će u ovom slučaju biti najverovatnije 20 godina, njihova obaveza je da autoput predaju Srbiji u stanju istog kvaliteta kao i kada je izgrađen – objašnjava Ilić.