Novi Sad: Vlast namešta tender?

Služba gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića pre nekoliko dana raspisala je javnu nabavku za usluge informisanja javnosti putem informativnih panoa koja u konkursnoj dokumentaciji sadrži podatke koji dovode u pitanje regularnost postupka.

Kako se može videti iz dokumentacije, koja je dostupna na portalu javnih nabavki, kao i sajtu grada, ova javna nabavka male vrednosti sa rokom za dostavljanje ponuda do 1.septembra u uslovima zadatim ponuđačima ima stavku koju u Novom Sadu može samo da ispuni jedna firma i to „Maxim & Co”.

U tenderu stoji da ponuđač može biti firma koja ima minimum 15 „city lights” panoa na stajalištima GSP-a, čime se isključuju iz utakmice svi drugi ponuđači, pošto je novosadska lokalna uprava još devedesetih godina sva stajališta ustupio privatnoj marketiškoj firmi na održavanje, tako da niko drugi nema mogučnost u gradu da postavi „city lights” na stajalištu.

Takođe, kada se pogleda i specifikacija vrste panoa koji se traži, vidi se da se veličine poklapaju sa podacima iz ponude „Maxim & Co” koja je dostupna na sajtu ove firme.

 

Ukoliko tender sa ovim uslovom dođe do faze za otvaranje ponuda može se očekivati da će drugi potencijalni ponuđači koji iznajmljuju bilborde i panoe u Novom Sadu uložiti prigovore , jer su uslovi takvi da se može prijaviti samo monopolista.

S druge strane, ukoliko tender prođe, samo može da se proceni koliko će novca dobiti ova firma, jer iz cenovnika se vidi da nije jeftino korišćenje bilbora i drugih panoa.

Konačno, pitanje je da li je Novom Sadu, odnosno gradonačelniku uopšte potrebno da građane informiše preko bilborda i panoa. Novi Sad ima veliki broj medija, kako štampanih, tako i elektronskih, tako da teško da građani ne mogu da ne znaju šta se dešava u gradu, pa se kako je gradska vlast i ranije koristila bilborde za razne reklame, može očekivati da će ovo iznajmljivanje bilborda i panoa ponovo služiti za promociju lokalnih političara, pri čemu su sve zvesniji novi pokrajinski izbori.