Propusti: Pet grešaka u čuvanju Tominog mercedesa

Policija je napravila čak pet grubih propusta prilikom slanja na servis blindiranog službenog džipa predsednika Srbije Tomislava Nikolića, koji je slupao radnik 'Mercedesa' Marko Ivičić.

Prema Pravilniku o procedurama sa službenim vozilima predsednika zemlje, postoje jasni koraci koji moraju biti poštovani kako se bezbednost prvog čoveka Srbije ne bi ugrozila ni u jednom trenutku, kaže izvor iz Uprave za obezbeđenje MUP.

– Automobil vozi samo i jedino vozač blindiranog vozila ili njegovi zamenici. Kada se automobil vozi na unapred zakazan servis, s vozačem ide i jedan policajac jer automobil ni u jednom trenutku ne sme biti bez nadzora. Kada se menjaju zimske za letnje gume, skidaju se celi točkovi i stavljaju se drugi, dok se zamenjene gume pakuju – kaže izvor „Blica” koji je detaljno upoznat s procedurama u Upravi za obezbeđenje.

Greške

1. Automobil predsednika Srbije vozi samo njegov vozač ili zamenici
2. Automobil ni u jednom trenutku ne sme da bude bez policijskog nadzora
3. Automobil nije smeo da provede noć u servisu, a ako jeste, morao je da ode na pregled u BIA
4. Nije bilo potrebe da automobil predsednika bude u servisu duže od tri sata zbog zamene guma
5. Majstor ni u kojem slučaju ne isprobava automobil, već vozač predsednika

 

Postavlja se pitanje ko je i zbog čega automobil ostavio u noći između srede i četvrtka u servisu iako je za posao zamene guma trebalo najviše tri sata.

– Ukoliko postoji sumnja da je automobil u jednom trenutku ostao bez policijskog nadzora, o tome se mora napraviti službena beleška. Ako je automobil cele noći bio van policijske garaže, nakon toga se predsednikov automobil odvozi u Bezbednosno-informativnu agenciju, gde ga u garaži detaljno pregledaju. Svaki sklop na automobilu se detaljno analizira, a zatim i njegova kontradiverziona ispravnost, što traje i do pet dana. Zbog toga, u ranijim slučajevima, kada blindirani automobil mora duže da bude u servisu, on se šlep službom prevozi do garaže MUP, gde se čuva, a nikako ne ostavlja majstorima – dodaje izvor „Blica”.

On ističe da je do udesa došlo upravo zbog toga što serviser Marko Ivičić nije obučen vozač za blindirane automobile.

– Zaustavni put ovog automobila je najmanje tri puta duži od standardnih vozila. To majstor iz „Mercedesa” ne zna i zbog toga se zakucao u autobus jer nije mogao da zakoči. Majstor nikada ne proba vozilo koje je servisirao, već to radi vozač tog blindiranog vozila i niko drugi. Propusti su zaista brojni i za njih neko mora da odgovara – ističe sagovornik.