Strateško ulaganje u mlade istraživače: Fondacija Novak Đoković STIPENDIRA tri doktorantkinje pedagogije

Ljubica Ilić Vojnović
PROMO

Fondacija Novak Đoković danas je potpisala protokol o saradnji sa Filozofskim fakultetom Univerziteta u Beogradu, i tako postala prva organizacija u Srbiji koja podržava istraživače i istraživanja iz oblasti predškolskog obrazovanja.

 

Fondacija će stipendirati tri doktorantkinje – dve studentkinje i jednu asistentkinju sa naučnim iskustvom, koja će raditi pri Odeljenju za pedagogiju i andragogiju. One će se baviti do sada malo istraženim temama poput uticaja digitalnih tehnologija i kulture vrtića na predškolsko obrazovanje.

Kandidatkinje su odabrane na osnovu izuzetnih akademskih postignuća, proaktivnog stava i kreativnosti, kao i velikog potencijala da budu nosioci unapređenja obrazovnih politika i pedagoške prakse. 

Izuzetno mi je drago što je Fondacija Novak Đoković uspostavila saradnju sa Filozofskim fakultetom Univerziteta u Beogradu – vodećom institucijom visokog obrazovanja u Srbiji i regionu. U fokusu našeg rada je predškolsko obrazovanje i rani razvoj dece. Ulaganjem u program Đoković stipendista na Univerzitetu u Beogradu želimo da unapredimo korpus znanja u oblasti predškolske pedagogije. To će koristiti praktičarima, donosiocima odluka i ključnim akterima koji se bave predškolskim obrazovanjem. Verujemo da će inspirisati i narednu generaciju lidera u Srbiji, a i šire, rekao je Alberto Liđi, globalni direktor Fondacije Novak Đoković.

 

Jelena Stojković, stipendistkinja (FOTO: Promo)

Fondacija Novak Đoković osnovana je 2007. godine kao organizacija koja ulaže u predškolsko obrazovanje u Srbiji, zemlji u kojoj tek svako drugo dete ima pristup predškolskom obrazovanju. Rad Fondacije temelji se na uverenju da se predškolskim obrazovanjem mogu promeniti životi dece i cele zajednice. To se postiže stvaranjem najkvalitetnijih programa i okruženja za učenje, u kojima je priliku da se usavršava imalo više od 600 vaspitača i učitelja. NDF je do sada rekonstuisala i izgradila 18 vrtića i pomogla više od 10.000 dece. 

Strateškim investiranjem u istraživanja i nova naučna saznanja iz ove oblasti, Fondacija želi da osnaži buduće nosioce promena i razvoja obrazovnih politika, kao i da spreči odlazak mladih stručnjaka u inostranstvo. Krajnji cilj projekta je unapređenje kvaliteta rada i povećanje broja dece u predškolskim ustanovama, jer prema zvaničnim podacima samo polovina mališana u Srbiji uzrasta od tri do pet godina ide u vrtić.  

Profesorka Dragana Pavlović Breneselović, upravnica Odeljenja za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu istakla je da Fondacija i Odeljenje na čijem je čelu već imaju dve tačke susreta  – uključenost u aktuelne procese reforme i deljenje iste vizije kvalitetnog predškolskog obrazovanja za svu decu u Srbiji.

Treća tačka susreta je podrška koju Fondacija od ove godine daje mladim istraživačima i doktorantima predškolske pedagogije. Na taj način pomaže jačanju istraživačkog podmlatka i naših kapaciteta. Omogućava da kroz aktivnosti usmerene na promenu prakse, podižemo kvalitet predškolskog obrazovanja, razvijamo programe usmerene na dobrobit svakog deteta i razvoj predispozicija za celoživotno učenje, dodala je prof. Pavlović Breneselović.

 

Ljubica Ilić Vojnović, stipendistkinja (FOTO: Promo)

Program stipendista na Univerzitetu u Beogradu pokrenut je kao podrška stvaranju novih generacija mladih stručnjaka koji će doneti nova naučna saznanja i pomoći da se ona primene u praksi. Nalazi do kojih dođu u istraživanjima mogli bi da posluže kao temelj rada svim ključnim akterima koji se bave obrazovanjem u ranom detinjstvu.

Fondacija sa istim ciljem stipendira studente završnih godina doktorskih studija – mlade naučnike i inovatore Centra za razvoj deteta na Univerzitetu Harvard.

U okviru Odseka za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu realizuju se programi osnovnih, master i doktorskih studija, koji obuhvataju veliki broj predmeta iz oblasti opštih i posebnih pedagoških disciplina: opšte pedagogije, istorije pedagogije, metodologije pedagoških istraživanja, didaktike, metodike, školske, predškolske, porodične pedagogije… U Grupi za pedagogiju radi 11 nastavnika i devet saradnika i studira oko 400 studenata.