Sve muke roditelja u Srbiji: Država koristi svaku “začkoljicu” da odbije povraćaj PDV-a

beba
Pixabay.com

Ne samo zbog kašnjenja isplate tog poreza nego i zbog nepravilnog deklarisanja bebi-proizvoda i propusta trgovaca, poreska uprava ne prihvata povraćaj PDV-a ako na fiskalnom računu nije precizno navedeno da je reč o proizvodu namenjenom baš najmlađima.

 

Primera radi, ukoliko na računu piše samo “pampers”, a ne “pampers pelene” ili “pampers za bebe”, za Poresku upravu to nije dovoljno jasno i ne mogu, kako kažu, da refundiraju novac. Slično je i sa bebi-hranom, ako na fiskalnom isečku ne stoji “kašica od šargarepe HIPP”, a trgovci ga označe samo kao “HIPP kaša od povrća”, poreznici, takođe, to neće priznati, pišu Novosti.

– Prvi put kada sam aplicirala za povraćaj poreza, imala sam račune u vrednosti 70.000 dinara kupljene robe. Toliko se nakupilo za skoro godinu dana, jer nisam uspela da apliciram čim mi se rodio sin. Podnela sam kopije računa za kolica, pelene, mlečne formule i kaše – objašnjava Jelena Matić za Novosti.

Ja sam naivno očekivala da ću dobiti blizu 14.000 dinara povraćaja, a uplatili su mi manje od 8.000 dinara. Delom mi je računica bila pogrešna, jer nisu svi proizvodi oporezovani sa 20 odsto, ali izgleda da mi mnogo računa nisu ni priznali. Izgleda da su neki računi bili bledi, ali i da na mnogim računima za pelene piše samo “pampers”, a poreznici to nisu priznavali. Sada čujem da je ista stvar i sa kašama, mada njih tada nisam mnogo ni kupovala – navodi Matić.

Udruženjima roditelja najčešće stižu žalbe na neusklađen rad filijala, kašnjenje rešenja, čak i u nekim slučajevima kada je novac uplaćen na vreme.

– Ako država želi zaista da pomogne, jedino rešenje bilo bi da se trgovci zakonom obavežu da na pravilan i prihvatljiv način za poreznike zavode robu – kaže Dragana Soćanin iz Udruženja “Roditelj”.

Naredni rok za predaju zahteva za refundaciju PDV-a za proizvode za bebe počinje 1. februara i trajaće do 17. februara.