Već sedam godina našim putevima krstare presretači – brza policijska vozila bez policijskih obeležja ali sa reputacijom da se od njih ne može pobeći. Posao im je da kontrolišu puteve na kojima se često krše saobračajni propisi, prvenstveno da uhvate i uspore neodgovorne i obesne vozače koji preteruju sa brzinom, ne obazirući se ni na ograničenje ni na opasnost kojoj tako izlažu i sebe i druge.

 

Zahvaljujući presretačima, mnogi nasilnici za volanom makar privremeno su uklonjeni sa naših puteva, a neki bogami i na duže, budući da za veća prekoračenja brzine, uz ogromnu kaznu i kaznene poene obavezno sledi i zabrana upravljanja vozilima u trajanju od najmanje osam meseci.

Samo tokom prošle godine, presretači su uhvatili skoro 500 vozača, što načih što stranih, koji su kroz Srbiju jurili brzinama od preko 200 km na sat, a zbog raznih prekoračenja brzine uhvaćeno je više od 25.000 vozača, piše magazin “SAT plus”.

Kako rade presretači?

 

Ovlašćenja koja imaju ni po čemu se ne razlikuju od onih koja imaju ostali saobraćajni

Kolike su kazne

Kaznom zatvora od 30 do 60 dana i 15 kaznenih poena, kazniće se vozač koji u saobraćaju postupa u gruboj suprotnosti sa pravilima saobraćaja, pri čemu ne pokazuje obzir prema bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju (nasilnička vožnja).

Ukoliko je vozač prilikom nasilničke vožnje prouzrokovao saobraćajnu nezgodu, kazniće se kaznom zatvora od 45 do 60 dana i 17 kaznenih poena. Vozaču koji pravlja vozilom bez vozačke dozvole one kategorije kojom upravlja, osim u slučaju kada je vozačkoj dozvoli istekao rok važenja, će se izreći i zaštitna mera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od najmanje devet meseci, a u slučaju da upravlja turističkim vozom bez vozačke dozvole i posebne dozvole za upravljanje turističkim vozom, izreći će se zaštitna mera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od najmanje 10 meseci.

policajci.

Dakle, može se reći da su oni isto što i bilo koja druga patrola koja svakodnevno kontroliše vozače, s tim što to čine iz civilnih vozila na kojima nema nikakvih policijskih obeležja, a tako su brza da im se ne može pobeći.

Kada uoče prekoračenje brzine, oni najpre jedno vreme voze iza vozača koji ne poštuje ograničenje i snimaju ga specijalnim uređajem koji vrlo precizno utvrđuje brzinu kretanja kontrolisanog vozila.

Snimljeni podaci ostaju na hard disku i kasnije se prebacuju na kompakt disk koji se dostavlja prekršajnom sudu, kao dokaz o načinjenom prekršaju.

Nakon toga, pretiču prekršioca, zaustavljaju ga i uzimaju mu podatke kako bi kasnije podenli zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

Postoji i opcija da ga uopšte ne zaustavenego da samo snime prekršaj, s tim što se onda pre podonošenja zahteva nadležnom prekršajnom sudu, najpre poziva vlasnik da se izjasni o tome ko je upravljao njegovim vozilom u trenutku kada je napravljen prekršaj, kao što se inače čini kod prekršaja zabeleženih pomoću video-nadzora.

Takva mogućnost se u praksi koristi, pogotovo kada su uslovi na putu takvi da bi sustizanje i zaustavljanje prekršioca dovelo u pitanje bezbednost i njihovu i drugih učesnika u saobrćaju.

Inače, i to treba znati, kada presretač pretekne vozilo koje je vrši prekršaj, uključi svetlosni signal sa natpisom “POLICIJA” i “PRATITE NAS” na displeju koji se vidi kroz tadnji vetrobran.

Nakon toga, vozač je dužan da se kreće za policijskim vozilom i da se zaustavl tek kada mu posada presretača to pokaže, bez obzira na to da li je to na prvom sledećem isključenju ili negde drugde.

Slično kao i kod običnih kontrola, zadržavanje ni u ovom slučaju ne bi smelo da traje

Da li nešto praštajuU Upravi saobraćajne policije tvrde da nema tolerancije, ali se u praksi retko dešava da presretač zaustavi vozilo koje se kretalo 10 ili 20 km na sat brže od dozovljene brzine.

duže od pola sta od momenta kada ej vozilo zaustavljeno. Takođe, vozač može da zahteva da mu se izda potvrda o tome koliko je trajalo zadržavanje.

Na vozilo – presretač se, dok vrši utvrđivanje prekršaja i drugih delikata i njihovo dokumentovanje, ne odnose odredbe zakona o ograničenju brzine kretanja, pod uslovom da time ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
 
Takođe, ovo vozilo ima prvenstvo prolaza kada daje propisane posebne svetlosne i zvučne znake, najmanje jedno plavo trepćuće ili rotaciono svetlo i zvučni znak promenljive frekvencije.
 
Znakovi se daju nakon što prekršaj bude otkriven i dokumentovan u cilju zaustavljanja i daljeg procesuiranja učinioca prekršaja, odnosno drugog delikta, piše u Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima.



loading...