UGASITE SVETLO U SUBOTU: Sat za našu planetu

Inicijativa „Sat za našu planetu“ nastala je 2007. godine u Sidneju, a već 2009. i Srbija se priključila ovoj manifestaciji.

 

U subotu, 28. marta u 20:30 časova po lokalnom vremenu, stotine miliona

ljudi na svim kontinentima, u 24 vremenske zone, isključiće svetla u okviru akcije „Sat za našu planetu“, koju organizuje WWF – Svetski fond za prirodu. Inicijativa „Sat za našu planetu“ nastala je 2007. godine u Sidneju, a već 2009. i Srbija se priključila ovoj manifestaciji.

– Većina eksperata se slaže da će klimatske promene izazvati veću učestalost ekstremnih klimatskih posledica kao što su poplave, klizišta, požari i suše. Neophodno je da u svakodnevnom životu brinemo o životnoj sredini koja nas okružuje, da smanjimo ekološki otisak, odnosno ublažimo uticaj našeg načina života na prirodu – izjavila je Duška Dimović, direktorka programa WWF-a u Srbiji.

– Od kritične važnosti je smanjenjenje emisije gasova koji pojačavaju efekat staklene bašte, energetska efikasnost i primena ekološki prihvatljivih rešenja za proizvodnju energije. Pozivamo sve građane da isključe svetla u subotu 28. marta i uključe se u akciju „Sat za našu planetu“ – dodala je Dimović.

Prošlogodišnja akcija je po broju učesnika nadmašila je rekord – obeležena je u 160 zemalja

– Iako akcija „Sat za našu planetu“ simbolično ukazuje na problematiku klimatskih promena, ona uliva optimizam, kako zbog toga što se iz godine u godinu sve više gradova uključuje, tako i zbog toga što su uključeni i nevladin sektor, i vlada i pojedinci. Grad Beograd je još jednom pokazao da ima odličnu saradnju s nevladinim sektorom i s velikim zadovoljstvom se priključio kampanji „Sat za našu planetu“ – izjavila je Jasmina Madžgalj, zamenik sekretara za zaštitu životne sredine Grada Beograda.

U okviru ove akcije širom sveta razvila su se razna rešenja, poput bankovnih kredita koji podržavaju solarne instalacije za napajanje, projekat koji podržavaju obnovljive izvore energije, kao i poslovne prakse odgovorne prema životnoj sredini. Kroz prošlogodišnju kampanju učesnici akcije „Sat za našu planetu“ prikupili su sredstva za sadnju nekoliko miliona stabala, i smanjen je ekološki otisak u velikom broju škola.

– Velike društvene promene se ne mogu ni zamisliti bez učešća svih segmenata društva, što WWF-ova inicijativa „Sat za našu planetu“ dobro pokazuje. Sama činjenica da se ova akcija godinama organizuje širom sveta, uz učešće sve većeg broja ljudi, gradova i kompanija, govori ne samo da je cilj ispravan već i da udruženi možemo pokrenuti na izgled nezamislive promene. Coca-Cola sistem od početka sarađuje sa WWF-om na ovoj, ali i na drugim velikim i važnim inicijativama, kako bi svako od nas maksimalno doprineo da naša Zemlja bude lepo i prijatno mesto za život i generacijama koje dolaze – saopštila je Milica Stefanović iz kompanije Coca-Cola sistem u Srbiji.

Centralne manifestacije u okviru akcije „Sat za našu planetu“ biće održane u subotu 28. marta 2015. godine, od 20.30 časova do 21:30, na Trgu Republike u Beogradu, Trgu slobode u Novom Sadu i u Nišu na Niškom keju. U Beogradu će ovom prilikom na Trgu Republike biti organizovana izložba u mraku pod nazivom „Isključi svetlo, osvetli problem“, a nastupaće i dečji hor „Kolibri“.

Posetioci će, moći da pogledaju izložbu u mraku, zapravo okretanjem pedala na stacionarnim biciklima “osvetliće problem” i videti panele na kojima su prikazani problemi uzrokovani klimatskim promenama

Partneri na projektu su agencija Leo Burnett Beograd i Coca-Cola sistem Srbija. Akciju je ove godine podržalo Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine, Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine, Gradska uprava Grada Beograda, Gradska uprava Grada Novog Sada, Stalna konferencija gradova i opština, RTS, Delhaize Srbija, kao i druge brojne organizacije civilnog društva, kompanije, škole i pojedinci.

WWF – Svetski fond za prirodu u Srbiji poziva sve građane da se uključe u akciju i daju svoj doprinos prisustvovanjem javnim događajima u gradovima širom Srbije, ali i uključivanjem u Fejsbuk likovni konkurs.