Mesečnu potrošnju struje potrošači će uskoro moći da provere putem SMS poruke, nakon uzvajanja novog zakona o energetici.

Kao što kontrolišu kredit ili račun na mobilnom telefonu, kada se do kraja godine usvoji novi zakon, domaćinstva će elektronski moći da mere – i kilovate i kubike i kontrolišu jesu li ušli u “crveno”, pišu Novosti.

Novi zakonski okvir, objašnjava prvi čovek u Ministarstvu energetike Aleksandar Antić, uvešće i besplatnu telefonsku liniju za sve reklamacije oko računa za struju, povećaće broj šaltera za pritužbe, ali i ozbiljnu kontrolu kvaliteta energenata koji ulaze u svaki dom.

– Nacrtom Zakona o energetici primenjen je treći energetski paket, kojim se obezbeđuje veća zaštita krajnjih kupaca električne energije. U odnosu na prethodni zakon detaljnije su razrađene odredbe oko dužnosti snabdevača u smislu obaveštavanja krajnjih kupaca o sadržini računa, kao i dostupnosti kratkih kontrolnih lista radi informisanja kupaca o uslovima i načinu ostvarivanja njihovih prava – kaže ministar Antić.

Da novi regulator treba da „pritisne” i snadbevača struje i, barem na papiru, omogući kupcima energenata veća prava, slažu se i u potrošačkim udruženjima.

– Zakon treba da kontroliše snabdevanje i podigne nivo usluga. Kada se početkom naredne godine otvori tržište struje i domaćinstva budu mogla da biraju svog snabdevača, svaka od tih firmi moraće da ima svoje zasebne šaltere za prigovore. Ideja je da se podaci iz računa za struju, koji je uvek bio problematičan kupcima, pojednostave. Tako će svako moći da ga proveri – kaže Petar Bogosavljević, predsednik Udruženja potrošača.

Ni slab napon i jačina struje, ali ni čistoća gasa uskoro ne bi trebalo da zadaju muke potrošačima.

– Nećemo više dolaziti u situaciju da ceo jedan kraj ima loš kvalitet električne energije. Posebnim pravilnikom, regulisane su i kazne za odstupanje od propisanog kvaliteta struje i gasa – dodaje Bogdanović.