'Šta te više muči? Matematika ili srpski jezik? Matematičke formule ili gramatika? Ako si đak osmak ili učenik nekog nižeg razreda pomoći ću ti da lakše naučiš ove predmete', navedeno je na sajtu namenjenom učenicima osnovnih škola 'boske.rs' – nešto je poput 'oglasa' a što mami osnovce da lako reše sve svoje školske muke.

Sigurno je i u vaše vreme bilo onih snalažljivih drugara kojima je mama pisala sastave, tata rešavao zadatke, a dete nije pravilo nikakav napor. Ali, naravno, čast izuzecima.

”Šta te više muči? Matematika ili srpski jezik? Matematičke formule ili gramatika? Ako si đak osmak ili učenik nekog nižeg razreda pomoći ću ti da lakše naučiš ove predmete”, navedeno je na sajtu namenjenom učenicima osnovnih škola “boske.rs”.

– Drugar mi je rekao za ovaj sajt i počeo sam da ga koristim. Ima tamo zanimljivih stvari: od matematičkih formula, preko jednostavnih gramatičkih pojmova i sastava koji mi često pomažu oko teme za koju nemam inspiraciju – priča za naš portal 13-godišnji Dušan.
Njegova drugarica iz razreda Marija (13), koja je odličan đak, otkrila nam je da većina njenih prijatelja koristi ovaj sajt.

– Kada nam nastavnica najavi pismeni zadatak, svi već znaju odakle će početi. To je baš poražavajuće i nije fer prema nama koji se trudimo da ‘pokrenemo vijuge’ – iskrena je devojčica sedmog razreda.

Mnogi nastavnici sa kojima smo razgovarali nisu upućeni u to čime se učenici bave kako bi na lakši način došli do ocene – zaslužene ili ne. Međutim, profesorka srpskog jezika u osnovnoj školi “Aleksa Šantić” iz Kaluđerice Ljudmila Dašić već je u svojoj praksi imala ovakav slučaj.

– Na poslednjem pismenom zadatku imala sam mali peh sa učenicama šestog razreda. Jedna je najbolji đak u tom razredu, dok je druga manje dobra, makar što se srpskog jezika tiče. Kada sam kod kuće pregledala zadatke, videla sam da i jedna i druga imaju identične pasuse u svojim zadacima. Nisam ih ocenila. Na času sam ih podigla i zamolila da mi objasne zašto su prepisivale. Učenica koja je bolji đak mi je odmah objasnila da se nije mnogo pripremala za tu nastavnu jedinicu i da je ideju za svoj zadatak videla na sajtu “boske.rs”. Tada su mi đaci pokazali o čemu se tačno radi – priča profesorka i naglašava da takav vid prepisivanja oštro osuđuje.

– Za mene je to nezamislivo jer deca svih uzrasta do te mere očekuju da neko drugi radi za njih. I tužno je što koriste “tuđi mozak” umesto svog. Među njima više nema razgovora uz pomoću kojeg će razvijati rečenice, više ne čitaju knjige, osim ako nisu u elektronskom izdanju i to ih unazađuje. Važno je da svoje slobodno vreme provode na društvenim mrežama koje ih zatupljuju – ironičnim glasom objasnila je Dašićeva.

Osim što se spomenuti sajt bavi edukacijom đaka, na nesreću sadrži i tekstove koji im “olakšavaju život”. Za određeni razred učenici biraju slobodnu temu, temu iz epske narodne pesme ili romana i pripovetke koji su poslednji obrađivali.

– Ovakvim stvarima treba stati na put. Roditelji nisu ni svesni da njihova deca doslovno varaju već u osnovnoj školi. Neprihvatljivo je da 14-godišnje dete nema svoje mišljenje o nečemu što je pročitalo, pa mora da pribegava tuđim razmišljanjima – zaključuje za Dnevno.rs profesorka Ljudmila Dašić.



loading...