Urednik informativnog programa B 92 i direktor izdavačke kuće Samizdat Veran Matić izjavio je danas da je Megatrend univerzitet pomogao izdanja Samizdata sa 600.000 dinara, a ne sa 1,2 miliona, kako to tvrdi vlasnik Megatrenda Mića Jovanović, koga je optužio za diskreditovanje neistinama.

“B92 i Samizdat su dva odvojena privredna društva i međusobno ne utiču niti imaju načina da jedna drugoj utiču na rad i odlučivanje. Megatrend i Samizdat su u oktobru 2013. zaključili ugovor na osnovu koga je Megatrend Univerzitet podržao izdanja  Samizdata iznosom od 600.000 dinara, a ne od 1.200.000 dinara, kako je to juče izrečeno u emisiji ‘Teška reč'”, naveo je Matić u pisanoj izjavi.

Matić je naveo da zloupotreba saradnje Samizata i Megatrenda iznošenjem neistina i negativnih izjava “kako bi se uticalo na medije” govori više od Mići Jovanoviću nego o bilo čemu drugom. Matić je naveo da “želi da pojasni nekoliko stvari” kako bi javnost bila upoznata s odnosom koji je Jovanović svesno zloupotrebio predstavljajući ga kao “relaciju u kojoj je on bio ucenjivan” i to naveo kao razlog za odbijanje ranije zakazanog gostovanja u emisiji “Utisak nedelje” koja se emituje na televiziji B 92.

“U februaru 2014. godine, tokom dogovora o nastavku saradnje Megatrenda i Samizdata, a povodom objavljivanja novog izdanja ove kuće, obratio mi se Mića Jovanović sa primedbom da su on i Megatrend negativno predstavljeni u emisijama ‘Utisak nedelje’ i ‘Bulevar'”, naveo je Matić.

Urednik B 92 je dodao da mu je Jovanović preneo da je u tim emisijama “kontinuirano  omalovažavaju i vređaju” i od Matića tražio da na to utiče.

“Preneo sam mu da ukoliko smatra da se u navedenim emisijama iznose neistinite informacije, vređaju njegova čast i ugled ili ugrožava privatnost, obrati onim licima koja su za to nadležna u Produkcijskoj kući Mreža ili urednicima emisije ‘Bulevar’, na način kako je to predviđeno zakonom”, naveo je Matić.

Matić je dodao da je tada povukao predlog za nastavak saradnje Megatrend i Samizdata.

“Mića Jovanović mi je odgovorio da će se obratiti nadležnim institucijama, uključujući tu i Ministarstvo kulture i RRA, međutim, koliko je meni poznato, on to nije učinio”, naveo je Matić.

“Imajući sve ovo u vidu, nužno se postavlja pitanje koji to pravi motiv Miće Jovanovića stoji iza pokušaja da me ovakvim neistinitim informacijama diskredituje u javnosti. Izdao sam punomoćja advokatima koji će protiv Jovanovića i drugih koji stoje iza pokušaja da se

diskreditujem neistinama, pokrenuti odgovarajuće postupke, i o tome obavestiti javnost”, dodao je Matić.

Mića Jovanović je sinoć televiziji Pink rekao da mu je vlasnik Kurira Aleksandar Rodić predložio da svaki student Megatrenda kupi po primerak časopisa Nešenel džiografik (National Geographic), što bi, poskupelo godišnju školarinu za 25 evra, a Kuriru, kako je naveo donelo godišnji prihod od 500.000 evra.

Dodao je da mu je Veran Matić tražio 1,2 miliona dinara za postavljanje i rasklapanje štanda na sajmu, dok mu je Blic predložio da za 200.000 evra uspostave “strateško partnerstvo” koje podrazumeva objavljivanje pozitivnih tekstova i reklama za Megatrend.

Jovanović je rekao da poseduje dokumentaciju, odnosno predugovore, koji potvrđuju te tvrdnje.