Šta treba znati o markentingu firme?

Marketing je neizostavni deo svakog posla, pa se danas nijedna aktivnost firme ne može zamisliti bez potrebnog promovisanja.

posao
Pixabay.com

Marketing predstavlja sve one odluke i mere koje se preduzimaju u okviru firme da bi se roba plasirala na najbolji način. Postoje mnogobrojni načini kako da se sprovode aktivnosti u pogledu marketinga.

Marketinški materijal

Da bi se određena firma ili poslovna organizacija predstavila, potrebno je klijente i potencijalne kupce i partnere informisati i tome šta ona nudi, koja je to roba ili koje su to usluge koje nudi. Marketinški materijal je posebna vrsta materijala za predstavljanje kompanije u kojoj se pisanim putem govori o firmi i onome što je polje njene delatnosti, a sve da ciljem da se na najbolji način predstavi klijentima. Najčešće su to katalog, brošura, flajeri i lifleti.

Flajeri i lifleti

Ukoliko firma želi da sprovede reklamnu kampanju, mora da poradi na načinu oglašavanja. Prva asocijacija na reklamiranje, pored televizijskog i internet marketinga, jesu flajer i brošura. Flajeri se najčešće dele na nekim prometnim lokacijama, ali se vrlo često ubacuju i u poštanske sandučiće.

Iako se smatraju nepoželjnim, te mnoge zgrade ističu kako ne odobravaju ostavljanje flajera i reklamnog materijala, vrlo često se desi da vam je informacija koju dobijete putem flajera korisna. Što se tiče dizajna, mogućnosti su brojne, naročito što je prostor na kome se flajer štampa dovoljno veliki da može da se postigne efektan izgled, naročito kada je u pitanju dvostrana štampa.

Uloga brošura u marketingu

Obimnija od flajera, brošura je takođe neizostavni deo u promovisanju proizvoda i usluga. Njena suština je promotivno-reklamnog karaktera, a izuzetno su praktične jer su uglavnom takvog formata da ne zauzimaju mnogo mesta. Uglavno imaju presavijeni format, što im omogućava da obuhvate više informacija.

Često brošure mogu da se vide u štampanim izdanjima novina, zatim se mogu izložiti u prodavnicama gde ih kupci besplatno mogu uzeti i dobiti potrebne informacije. Drugi naziv koji ima brošura je prospekt, a primarna uloga joj je u što efektnijem i upečatljivijem reklamiranju i predstavljanju.

Katalozi – sve što nudite na jednom mestu

Ukoliko ste kompanija koja u svojoj ponudi ima širok asortiman usluga, proizvoda i robe, ono bez čega se ne može jeste neka vrsta kataloga. Oni su obimniji nego što to može biti brošura. Katalozi su izuzetno važni u reprezentovanju vaše kompanije, te se njihovim posredstvom klijent upoznaje sa svime što kao firma nudite. Oni su neophodni i zbog toga što, ukoliko klijent koji često kupuje od vas, uvek može pri ruci imati na jednom mestu ono što nudite, te se i dosta postiže u pogledu poslovne efikasnosti. Njihova izrada, naravno, u zavisnosti od obima, kvaliteta i izgleda, može dosta koštati, ali treba imati na umu da je to marketinški materijal koji mnogo govori o vašoj firmi i o njenom ugledu i prestižu.

Bilo koji vid reklamiranja izaberete, u takvoj vrsti marketinga je vrlo važan način štampe kao i izbor idealnog formata, naravno i sadržaja i fotografija kojima će se vaša firma istaći u odnosu na konkurenciju. Svako ulaganje u reklamiranje kompanije može višestruko da se isplati, te je marketinški materijal nezaobilazan ukoliko želite da vaša kompanija napreduje u poslovnom smislu.