Da bi se stekla dozvola “B” kategorije potrebno je da se plati oko 70.000 dinara, a za neku višu kategoriju još 50.000 dinara. To su trenutne cene koje posle 25. oktobra mogu biti mnogo više, jer vlasnici auto-škola moraju imati poligone po tačno utvrđenim nacrtima Pravilnika o bezbednosti saobraćaja.

Takva promena donosi ulaganja i do 50.000 evra, tvrde u auto-školama, a u MUP-u kažu da bilo kakvih odlaganja kao što je ranije bila praksa – neće biti. Međutim, želeći da izađu u susret onima koji su poligone ranije napravili, u MUP-u su snizili kriterijume za poligonske radnje, prenosi “RTS”.

– Ako bi traka po novom trebalo da bude tri i po metra za one koji su poligone ranije napravili, mi smo ostavili da može da bude između tri i tri i po metra. Ili, recimo, radijus krivine trebalo bi da bude od 25. oktobra sedam metara, a sad je pet. Mi smo predložili izmenu pravilnika da može da bude od pet do sedam metara – rekla je Aleksandra Palavestrić iz MUP-a Srbije.

Novina je da poligon može biti i van grada, a da se polaganje može obaviti u gradu. U Srbiji trećina auto-škola nije do sada imala svoje poligone već su koristili javne površine.

Međutim, stručnjaci kažu da će sve ovo poskupeti polaganja, a naročito odredba da se na ispitima za “C” kategoriju voze kamioni sa opterećenjem.

– Odredba da kamion mora biti pod opterećenjem povećava potrošnju tog kamiona za obuku, povećava zagađenje životne sredine, a upitno je da li je neophodno da to bude tokom cele obuke ili samo na pojedinim časovima – kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezebdnost saobraćaja.

Savet stručnjaka je da se pre upisa u auto-školu obavezno proveri da li škola ima poligon i gde će se obuka obavljati.

Takođe, trebalo bi dobro proveriti i kvalitet obuke i kvalitet škole. Ponekad nešto malo skuplje može da bude i jeftinije jer se može desiti da u toku obuke školi zbog nedostataka bude oduzeta licenca.

Za sve uplate tražite račune, jer jedino tako možete kasnije dokazati šta ste kome i kada platili kada je obuka u pitanju.