SVE O BRZOM VOZU BEOGRAD-NOVI SAD: Gde staje, koliko košta karta i da li STVARNO PUTUJE 36 MINUTA?

Prvi brzi voz, pod nazivom "Soko", koji će od Beograda do Novog Sada ići 200 na sat, kreće danas. Deonica pruge Beograd-Novi Sad, u okviru međunarodne brze pruge Beograd-Budimpešta, u 11 časova će biti svečano puštena u saobraćaj, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijera Mađarske Viktora Orbana.

Printscreen RTS

Modernizovana pruga osposobljena za saobraćaj železničkih kompozicija koje mogu da razviju velike brzine skratiće vreme putovanja od prestonice do Novog Sada. Prema najavama, najkraći period putovanja biće samo 36 minuta za voz koji ide između ova dva grada bez usputnog zaustavljanja, izuzev jedne međustanice na Novom Beogradu.

Tri kategorije vozova

Polazna stanica u prestonici je Beograd-Centar, odnosno “Prokop”, a na kraju puta je stanica u Novom Sadu i to u novom ruhu.

Na brzoj pruzi putnike će prevoziti stariji tip elektromotorne garniture, kao i dve nove “Štadlerove” dabl-deker garniture sa 314 mesta. Naime, saobraćaće tri vrste vozova: “Intersiti”, “Regio-ekspres” i “Regio” koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a time i po trajanju putovanja između dva grada.

  • “Intersiti vozovi” će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu, na Novom Beogradu.
  • Putovanje “Regio-ekspresom” trajaće 49 minuta, pošto će se zaustavljati na sedam međustanica: Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci.
  • Najsporiji će biti “Regio vozovi” koji će putovati 55 do 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica: Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.

Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.

Cena karte i polasci

Kako je najavio ministar građevinarstva Tomislav Momirović, u promotivnom periodu, karta u jednom pravcu koštaće 300 dinara, povratna 750, a potom puna cena povratne karte biće 1.600 dinara, a u jednom pravcu 1.000 dinara. Još nije poznto do kada će trajati ovaj promotivni period.

Karte će moći da se kupe preko aplikacije “Srbija voza”, na novim “kartomatima” na železničkim stanicama ili na blagajnama.

Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 05.25 iz Beograda, odnosno u 05.28 sati iz Novog Sada. Poslednji voz će kretati u 22.02 iz Novog Sada, a u 22.20 sa stanice Beograd-Centar, odnosno iz Prokopa.

Unutrašnjost novih vozova

U novim vozovima sa 12 kliznih vrata nalaze se i aparati za kafu, deo za glomazan prtljag i bicikle, deo za presvlačenje beba, kao i besplatan internet. Stjuardi i stjuardese će prodavati kafu, sokove, grickalice, salate, sendviče, a plaćanje će biti moguće u gotovini i karticama.

Takođe, u novim vozovima su i toaleti za osobe sa ograničenom pokretljivošću, vaj-faj sistem za rezervaciju sedišta, sistem za zvučna obaveštenja i monitori za vizuelno obaveštavanje putnika, uključujući i prikaz rezervisanih mesta u vozu.

Do Budimpešte za tri, četiri godine

Radovi na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Mađarskom, u dužni od 184 kilometara, koji su već počeli, trebalo bi da budu završeni za tri, najviše četiri godine.

– Za tri do četiri dana otvaramo brzu prugu od Beograda do Novog Sada, već je krenula izgradnja Novi Sad-Subotica, Subotica-Budimpešta, vi ćete u Budimpešti biti za manje od dva sata, to su veliki pomaci – rekao je nedavno predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Izgradnja pruge Beograd-Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.

To jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative “Pojas i put”, dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske.

Srpska železnica i novosadska železnička stanica sutra otvraju novo poglavlje u svojoj istoriji, uspostavljanjem saobraćaja na dvokolosečnoj brzoj pruzi koja će za koju godinu spojiti glavne gradove Srbije i Mađarske. Podsetimo, zbog izgradnje brze pruge saobraćaj vozova između Novog Sada i Beograda prekinut je 1. februara 2019. godine.