Poslodavci će, ako se Nacrt zakona usvoji u sadašnjoj formi, od 1. januara, moći da biraju da li će radnicima kupovati karte za prevoz, terati ih da donose i pravdaju novac računima ili – na isplaćenu gotovinu početi da plaćaju porez od deset odsto. Izvesno je da će, kada ovo postane deo zakona, ko se ne pridržava propisa rizikovati da bude kažnjen.

Ministarstvo finansija je početkom godine izdalo Mišljenje kojim je već nagovestilo da će svaki predjeni metar do posla morati da bude pokriven “dokumentacijom”, ukoliko poslodavac želi da naknada ostane neoporezovana. Doduše, ne postoje podaci koliko se firmi pridržavalo Mišljenja. Jasno je da će slova zakona morati da se drže, ali je teško pretpostaviti šta će izabrati kao najpovoljniju opciju. Najveća je neizvesnost pred zaposlenima koji do radnog mesta ne koriste javni prevoz, navodi list.

Važeći Zakon o porezu na dohodak gradjana, kao i nacrt budućeg, propisuje limit od 3.837 dinara za troškove prevoza bez poreza. Ko isplaćuje više i sada na razliku plaća namet. Novina je što će 10 odsto dodatnog troška imati i svi oni koji ne opravdaju i iznose ispod limita.

Nacrt zakona o porezu na dohodak gradjana predvidja i veći neoporezivi deo zarade. Umesto dosadašnjih 15.300 dinara, bez poreza i doprinosa biće 16.300 dinara.

Kompanije koje stipendiraju i kreditiraju djake i studente moći će mesečno da im daju do 30.000 dinara, a da na to ne plaćaju porez. Važeći limit je 11.741 dinar.