Bez državne pomoći neće opstati nijedna nacionalna aviokompanija u svetu, kažu u “Lufthanzi” i dodaju da su im gubici ne više dnevni, već su izraženi u satima.
“Lufthanza gubi čak milion evra (1,1 milion dolara) na sat, tražimo pomoć Nemačke države iako smo u ovu krizu ušli sa sa finansijskim rezervama od oko četiri milijarde evra (4,37 milijardi dolara). Nećemo moći da preživimo ovu dugotrajnu krizu bez podrške države”, navodi Karsten Šper, direktor “Lufthanze”.
Mnogi naši putnici su planirali putovanja još prošle godine. Evo šta se dešava ukoliko vaša avikompanija bankrotira.
“Prvo moraju da se namire investitori, da se namire zaposleni, da se namire svi oni kojima aviokompanija duguje novac, pa tek onda na karju dolaze putnici”, kaže Igor Vranješević, agent za prodaju aviokarata.
Uspostavljanje linija sa pojedinim zemljama Evrope Austrije, Belgije, Švajcarske iz Nemačke, kažu u “Lufhanzi”, očekuje se tek od 5. maja, a krajem maja očekuju se i ostale zemlje van Šengena.
Međutim, to važi samo za putnike iz Šengen zone dok svako ko u narednih dva meseca želi u Evropu, a van Šengena, moraće u karantin ili da ima potvrdu o zdravsvenom stanju tj. da li je testiran, koliko puta i kada.
“Još se razmatraju mere koje ćemo uvesti da bi aviosaobraćaj mogao da funkcioniše, a da bude bezbedan za putnike. Svaka zemlja ima svoja pravila i njih će sve aviokomapnije poštovati”, rekao je Karsten Šper.
Što se tiče našeg nacionalnog avioprevoznika “Er Srbije” i Aerodroma “Nikola Tesla” oni su spremni da se ubace u red letenja bar najbitnijih tranzitnih destinacija već od prvog maja.
Međutim, sve zavisi od mera zemalja gde avion leti, tako da je karantin, ili testiranje neizbežni deo putovanja za putnike van EU.
Dolazak u Srbiju opet znači karantin ali ako imate validnu dokumentaciju da ste testirani možete odmah ući u zemlju, kažu iz našeg kriznog štaba, jer se vodi briga da se iz nekog novog izvora zaraza ne vrati kod nas.