HAOS U AMERICI: Zbog REKLAME konzervativci masovno PALE PATIKE ovog brenda (FOTO)

Reklamu je komentarisao čak i predsednik Amerike.

Patike
Pixabay.com

Američki proizvođač sportske opreme Nike obeležio je 30. godišnjicu svog slogana “Just Do It” novom reklamom u kojoj je glavni lik bivši NFL igrač Kolin Kapernik, čime su izazvali proteste dela američke javnosti, ali i predsednika SAD-a Donalda Trampa, piše BBC.

Ti protesti imali su direktan uticaj i na tržišnu vrednost Nike-a čije su akcije juče zabeležile pad od 3,2 odsto.

Sporni poster prikazuje Kapernika koji gleda direktno u kameru, dok na dnu fotografije stoji poruka “Veruj u nešto. Čak i ako to znači žrtvovati sve”.

Tom reklamom Nike je očito aludirao na sada već slavni potez bivšeg kvoterbeka “San Francisco 49ersa” koji je pre dve godine u znak protesta protiv policijskog nasilja nad Afroamerikancima ostao da sedi za vreme pevanja američke himne pre početka utakmice.

Njegov potez navijači i veliki deo američke javnosti dočekali su na nož, dok su kolege sportisti uglavnom podržali njegov protest. Iako je sam Kapernik napustio klub krajem 2016. (i otada kao slobodni igrač nije našao novi), drugi NFL igrači sledili su njegov primer 2017. pa su za vreme himne klečali ili sedeli. To je tada uzrujalo Donalda Trampa koji je igrače optužio za nepoštovanje države, zastave i himne pa ih je nazvao “ku***nim sinovima” i tražio njihovo izbacivanje iz klubova.

Očekivano, američki predsednik nije oduševljen Nike-ovom reklamom i osudio je kompaniju:

Poruka koju Nike šalje je užasna! Možda ima razlog zašto to rade, ali namera poruke je grozna. Takve poruke ne bi trebalo slati – rekao je Tramp.

U Nike-u, s druge strane, ne smatraju da su učinili nešto pogrešno.

Verujemo da je Kolin jedan od najinspirativnijih sportista ove generacije koji je iskoristio moć sporta da pomogne svetu da napreduje – rekao je Đino Fizanoti, Nike-ov potpredsednik za brendiranje za Severnu Ameriku.

Osim Trampa, odabir Kapernika za lice kampanje opet je digao na noge i američke konzervativce, a kako bi pokazali šta misle o njemu i Nikeovoj podršci njegovog protesta, počeli su antikampanju s heštegovima #BoycottNike i #JustBurnIt uz koje objavljuju fotografije i snimke paljenja Nikeovih patika i sečenja njihovih čarapa.