Misterija zbog koje se trese svet – Malezijski avion se sakrio od radara iza drugog boinga 777?!

Otmičari su navodno leteli ekstremno blizu singapurskog "boinga 777" SIA68 koji je toga dana leteo preko Indije i tako izbegli vojne radare Zvaničnici u Maleziji kažu da veruju da je poslednje reči kontroli letenja izgovorio kopilot nestalog Boinga 777, pre nego što je letelica iščezla s radara.

Kina tvrdi

Kina nema podataka koji bi ukazivali da je neko od 153 Kineza na nestalom avionu „Malejžan erlajnsa” umešan u njegov nestanak, izjavio je kineski ambasador u Maleziji kako prenosi kineska agencija Sinhua.

Istraga o kineskim putnicima na avionu Boing 777 koji je nestao 8. marta nije pokazala da bi neko od njih mogao biti umešan u otmicu, rekao je kineski ambasador Huang Huikang.

– Nije pronađen ni jedan dokaz da bi kineski putnici oteli avion ili

bili akteri atentata – rekao je on.

Malezija je zatražila od vlada čiji su se državljani bili među putnicima aviona da provere njihove podatke.

Od 239 putnika i članova posade na letu MH370 iz Kuala Lumpura u Peking, bilo je 153 kineska državljana.

Sakrio se iza drugog boinga

Svaki dan stižu nove, sve čudnije teorije o nestanku “boinga 777” kompanije “Malezija erlajnz” MH370 sa 239 ljudi! Vazduhoplovni entuzijasta Kit Ledžervud izneo je novu teoriju, koja govori o tome kako je, po uslovom da je otet, avion moga da se sakrije od radara!

On tvrdi da je “boing777” mogao da preleti preko Indije i Pakistana i da izbegne vojne radare tako što bi isključio svoje komunikacione sisteme. Ovaj entuzijasta tvrdi da je melzijski avion pratio na ekstremnoj blizini avion “Singapur erlajnza” na petu SIA68, takođe “boing 777” i dodaje da bi se na radaru dva veoma bliska aviona pokazala samo kao jedna letelica. Ledžervud je utvrdio da je avion “Singapur erlajnza” leteo u tom području, upravo u trenutku leta.

To bi značilo da su otmičari “Malezije” skovali savršeni zločin.

Na avionima postoje sistemi za izbegavanje sudara koji rade po sistemu transpondera, ali se ne bi oglasili ukoliko bi kidnaperi isključili taj sistem koji emituje podatke i parametre o letu kao što su visina, brzina, smer… To znači da singapurski avion ne bi otkrio vazduhoplov na repu.

Kada je prošao Indiju, Pakistan i Avganistan MH370 bi mogao nesmetano da sleti na unapred određenu lokaciju, piše entuzijasta.

Pilot u penziji Majk G. Fortjun je, na pitanje da li je to moguće, odgovorio sa “možda”… Dodao je, ipak, da su potrebne izuzetne pilotske veštine kako bi se pronašao drugi avion i da bi se letelo u njegovom repu.

Dag Mos, bivši probni pilot, kaže da ova teorija “zvuči potpuno ludo”, ali ne vidi da, ako veliki vojni avioni mogu da lete u formaciji, to nije moguće kod civilnih… On dodaje da je, ipak, najteže od svega naći drugi avion, i to istog tipa, koji leti ka drugom kraju sveta!

Poslednje reči upućene iz aviona

Izvršni direktor kompanije Malezija erlajns, čiji je avion misteriozno nestao u subotu 8. marta sa 239 putnika i članova posade, rekao je da prvi rezultati istrage ukazuju da je kopilot Farik Abdul Hamid bio taj koji je mirno izgovorio „U redu, laku noć”, kratko pre nego što je letelica nestala, prenosi BBC.

Međutim, nije jasno da li su te poslednje reči došle pre ili pošto je transponder, sistem uz pomoć koga je avion vidljiv na radaru, isključen.

Zvaničnici veruju da su komunikacioni sistemi u avionu namerno isključeni.

Agencija AP, pak, navodi da su, prema novom vremenskom sledu, poslednje reči iz kokpita malezijskog aviona koji je saobraćao iz Kuala Lumpura u Peking, izgovorene pre nego što su komunikacioni sistemi letelice onesposobljeni.

AP ocenjuje da to čini dodatno izvesnim teoriju da je za nestanak aviona kriv neko od putnika ili članova posade.

BBC dodaje da je potraga za avionom proširena na dva široka vazdušna koridora koji se protežu od Kazahstana – na severozapadu, preko Pakistana, sve do Australije – na jugoistoku.

U potragu za malezijskim avionom uključilo se 26 zemalja.

Malezija tvrdi da je letelica namerno skrenuta s putanje i mogla je da odleti ili u severnom ili u južnom luku od poslednje poznate pozicije u vijetnamskim teritorijalnim vodama.