Novi detalji u potrazi za nestalim malezijskim boingom

Potraga za putničkim avionom 'Malezija erlajnza', nestalim početkom ove godine na jugu Indijskog okeana, sada je sužena na osnovu poslednjih analiza.

Istraga uzroka pada aviona ne može da počne dok se ne nađu olupina i registratori podataka o letu i razgovoru u pilotskoj kabini, rekli su jutros zvaničnici.

Po rečima vicepremijera Australije Vorena Trusa (Warren Truš), analiza pokušaja aviokompanije da uspostavi satelitsku vezu sa svojim avionom 8. marta, kada je nestao, “ukazuje da se letelica možda okrenula na jug ranije no što smo prethodno očekivali”.

Trus i ministar saobraćaja Malezije Liu Tiong Lai potpisali su danas u Kanberi memorandom o saradnji u istrazi nestanka boinga 777 na letu 370. Prema sporazumu, dve zemlje dele troškove istrage, koja sada ulazi u skupu fazu.

Avion je nestao sa 239 ljudi pošto je, leteći iz Kuala Lumpura za Peking, skrenuo s kursa i satima leteo u sasvim suprotnom smeru.

Malezija snosi ukupnu odgovornost za istragu udesa, a Australija za potragu u zoni Indijskog okeana u kojoj se smatra da se avion srušio, na oko 1.800 kilometara zapadno od njene obale.

Za podvodnu istragu anagažovana je holandska firma Fugro, koja će posao početi u septembru.

U potrazi će učestvovati tri broda sa podvodnim robotima, sonarima, eho i video-opremom, rekao je Trus.

Za ispitivanje podmorja površine 60.000 kvadratnih kilometara biće potrebno do godinu dana, a cela operacija će koštati 48 miliona dolara.