Priča o kopilotu koji je srušio FRANCUSKI AVION: Bio je srećan i zadovoljan svojim poslom

Andreas Lubic je uvek pokazivao da je oduševljen što je dobio posao u 'Džermanvingsu', nikada nije bilo drugih indicija, kažu ljudi koji su ga učili letenju kao tinejdžera u njegovom rodnom gradu Montabauru u zapadnoj Nemačkoj.

 

Francuski tužitelji danas su rekli, na osnovu snimka razgovora u pilotskoj kabini, da je Lubic, kopilot aviona nemačke kompanije Džermanvings 9525 koji se srušio u utorak, namerno usmerio letilicu u planine.

Članovi jedriličarkog kluba u njegovom gradu Montabauru, gde je obnovio svoju dozvolu za letenje prošle jeseni, rekli su za agenciju AP da je dvadesetosmogodišnji Lubic izgledao srećan sa svojim poslom u niskobudžetnoj aviokompaniji koja je deo grupe Lufthanza.

On je počeo da radi u Džermanvingsu u septembru 2013. i bio je vrlo raspoložen kada se vratio u jedriličarski klub prošle jeseni da obnovi jedriličarsku dozvolu, kažu oni.

– Bio je srećan što ima posao sa Džermanvingsom i bilo mu je dobro. Bio je vrlo zadovoljan i odisao je dobrim raspoloženjem – rekao je dugogodišnji član kluba Peter Riker, koji ga je gledao kako uči da leti.

Predsednik kluba Klaus Radke rekao je da odbacuje zaključak tužilaca iz Marseja da je kopilot Lubic, pošto je pilot nakrako napustio kokpit, namerno poslao u spuštanje avion koji je udario u Francuske Alpe.

– Ne vidim kako bilo ko može da izvede takav zaključak pre no što je istraga završena -rekao je Radke za AP.

U kući za koju se veruje da je kuća njegovih roditelja, zavese su navučene i četiri policijska automobila su parkirana ispred. Policija je držala medije dalje od vrata porodične kuće u imućnom delu Montabaura, grada 60 kilometara severozapadno od Frankfurta, okruženog šumovitim planinama. Susedi su odbili da komentarišu, a policija je rekla novinarima da ne prilaze.

Lubic je u jedriličarskom klubu naučio letenje u beloj jedrilici ASK-21, koja je i sada u hangaru kluba. 

Riker je rekao da se seća Lubica kao dosta tihog, prijateljski nastrojenog dečaka kada se prvi put pojavio u klubu kao 14-ogodišnjak ili 15-ogodišnjak i rekao da hoće da uči da leti.

Posle dobijanja dozvole za letenje jedrilicama kao tinejdžer, primljen je u Lufthanzu na obuku, posle završetka gimnazije Mons-Tabor u svom gradu. Po navodima te aviokompanije, on se obučavao u Bremenu pre no što je počeo da leti za Džermanvings u septembru 2013.

Riker je rekao da je Lubic takođe bio na obuci u Feniksu, u američkoj državi Arizoni. Takođe navodi da nije davao nikakve naznake da nešto nije u redu prilikom svog dolaska u klub u jesen prošle godine.

– Izgledao je oduševljen svojom karijerom. Ne mogu da se setim ničega što bi izgledalo da nije u redu – rekao je Riker.

Do utorka kada se avion kojim je upravljao srušio, on je imao 630 sati komercijalnog leta, navela je aviokompanija.

  

Riker je rekao da je Lubic imao devojku, ali nije znao detalje o njegovom životu.

Agencija AP nije mogla da stupi u kontakt s Lubicovom porodicom, ali nedavno izbrisana Fejsbuk stranica s njegovim imenom pokazuje nasmejanog muškraca u tamno braon jakni kako pozira ispred mosta Golden Gejt u Kaliforniji. Riker je potvrdio da je to slika Lubica.

Na Fejsbuk stranici koja je ukinuta u poslednja dva dana, pisalo je da se Lubic interesuje za avijaciju, uključujući i avion “erbas A320” u kojem je poginuo u utorak, kao i za Luftnazu, i Feniks Guđer aerodrom u Arizoni. Na stranici je takodje bio link za rezultat na Lufthanzinom polumaratonu 2011. u Frankfurtu, na kojem je učestvovao.