U BEOGRADU NI “TX” TABLICE VIŠE NISU GARANCIJA! Čak iako često koristite taksi možete postati ŽRTVA PREVARA, evo kako!

Taksi
Dnevno.rs

Čak i ako često koristite taksi lako možete postati žrtva neispravnih taksimetara, domišljatih vozača koji bi da vam izmame što više para ili jednostavno "divljaka" koji cirkulišu Beogradom. Zato je važno da znate koja su vaša prava i o čemu sve treba da vodite računa ako koristite taksi usluge u prestonici.

 

Sekretarijat za inspekcijske poslove, koji vrši redovne kontrole taksi prevoza i kvaliteta pružanja taksi usluga, preporučuje građanima da se upoznaju sa ovim informacijama. Ako koriste taksi usluge u Beogradu – trebaće im!

Ukoliko se neposredno zaustavlja taksi vozilo ili vožnja započinje sa taksi stajališta, potrebno je uveriti se da li taksi vozilo ima registarsku oznaku “BG … TX” i krovnu oznaku poznatog taksi udruženja, koja mora biti neoštećena i obostrano jasno vidljiva, sa čitkim slovima i brojevima – navodi Sekretarijat.

“Divlji” taksisti veliki su problem u prestonici, a nekada čak ni oznaka “TX” na tablicama ne garantuje bezbednost. Iz priča beogradskih taksista može se saznati da je tablice moguće nabaviti nelegalno, a da ima i onih domišljatijih koji nabave na primer tablice “IX”, pa markerom “I” preprave u “T”. Zato je važno da otvorite “četvore oči”.

Drugi problem sa kojim se često suočavaju Beograđani koji koriste taksi jesu namerno neispravni taksimetri.

– Ulaskom u taksi vozilo sa taksi vozačem potrebno je utvrditi trasu i proveriti da li su taksimetar, cenovnik i taksi dozvola vozača vidno istaknuti, da na taksimetru piše “start”, a nakon uključivanja isti treba da pokaže iznos od 170 dinara, koji važi za sve tri tarife – ističu u Sekretarijatu.

Za tarifu 1, cena vožnje po kilometru iznosi 65 dinara, radnim danima, od 6 do 22 časa; za tarifu 2, cena vožnje po kilometru iznosi 85 dinara, od 22 do 6 časova, i u dane državnih praznika i nedeljom; za tarifu 3, cena vožnje po kilometru iznosi 130 dinara i primenjuje se van obeleženih tačaka gradskog područja. Cena prtljaga putnika je uračunata u cenu taksi prevoza.

 

Foto: Beoinfo

Taksimetar mora da radi ujednačeno, sa ravnomernim prebacivanjem sa prethodnog na sledeći iznos. Svako ubrzavanje rada taksimetra ukazuje na nameru vozača da izvrši povećanu naplatu taksi prevoza. U tom slučaju treba momentalno ukazati na uočenu nepravilnost i nameru da se ona prijavi Saobraćajnoj inspekciji – kažu u Sekretarijatu.

Prilikom nadzora nad taksi prevozom, inspektori drumskog saobraćaja Sekretarijata za inspekcijske poslove najčešće zatiču prekršaje kao što su nebaždaren taksimetar, istekla potvrda o pogodnosti i klasifikaciji taksi vozila, korišćenje taksi vozila bez “TX” registraskih oznaka, kao i prekršaje pružanja taksi usluga na teritoriji grada Beograda taksista sa taksi dozvolama izdatim od drugih lokalnih samouprava, najčešće Apatina i Alibunara.

– U svakom slučaju, ne preporučuje se vožnja ako taksi vozač nudi nagodbu o ceni taksi usluge bez uključivanja taksimetra, odnosno bez potvrde o fiksnoj ceni taksi prevoza sa aerodroma – naglašavaju iz Sekretarijata za inspekcijske poslove.

Preporuka je da, kada je vožnja završena, korisnik od taksiste obavezno uzime račun koji treba da je jasno ispisan i overen pečatom taksi prevoznika. Ovu naviku nažalost ima veoma mali broj Beograđana.