UDES ZA UDESOM: Šest osoba stradalo na putevima Srbije – stručnjaci upozoravaju da je OVO najveći problem

Ove godine za uskršnje praznike poginulo je šest osoba – četiri u putničkim vozilima, jedan pešak i jedan biciklista

Hitna pomoć
Youtube/screenshot

U četiri praznična dana 6 osoba je izgubilo život u saobraćaju, bilo je 16.000 prekršaja, a 800 ljudi selo je za volan pod dejstvom alkohola, podaci su policije koja je ovih dana u pojačanoj kontroli.

Za 1. maj strada tri puta više ljudi nego drugih dana, kaže direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić.

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić rekao je da je ove godine za uskršnje praznike poginulo šest osoba – četiri u putničkim vozilima, jedan pešak i jedan biciklista

Napominje da su pešak i biciklista stradali u dnevnim uslovima, i da je pešak poginuo na pešačkom prelazu.

– Svi su čekali zadnji trenutak pa krenuli, pa su se stvorile gužve. Gužve su bile i zbog nekoliko saobraćajnih nezgoda na auto-putu, kao i zbog određenih radova – rekao je Pešić za RTS.

Pešić je ukazao i na nesreću u Somboru, u kojoj su četiri osobe, koje su bile vezane pojasom, lakše povređene, dok je jedna osoba, koja nije imala pojas, poginula.

Pred predstojeće prvomajske praznike, upozorava građane da voze bezbedno.

Za 1. maj prošle godine, tog dana je poginulo sedmoro ljudi, drugog još dvoje… Tri puta više ljudi za 1. maj strada pod uticajem alkohola – rekao je Pešić.

Auto-put najbezbedniji, Ibarska magistrala najkritičnija

Ističe da je auto-put deonica koja je najbezbednija, dok je u Srbiji najkritičnija deonica i dalje Ibarska magistrala.

Bez obzira na to što imamo auto-put do Čačka, taj deo od Čačka ka Novom Pazaru, i od Čačka ka Zlatiboru su kritični – rekao je Pešić.

Naglašava da se broj stradalih u saobraćajnim nesrećama može smanjiti upotrebom bezbednosnog pojasa.

Policija radi svoj posao, vrši kontrolu, ali problem je što i dalje ima ljudi koji se vezuju najčešće zbog policije, a ne zato što imaju ispravan stav, što znaju značaj sigurnosnog pojasa. Ukoliko bi svi koristili bezbednosni pojas, godišnje bi u saobraćaju ginulo sto ljudi manje – kaže Pešić.

Ističe da je poslednjih godina porastao procenat upotrebe pojasa – pre 2013. to je bilo 68 odsto, a sada je 84 odsto na prednjim sedištima.

Ono što je poražavajuće je što je pozadi sada samo oko 20 posto, u razvijenim zemljama je 99 odsto upotreba pojasa –  ističe direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.

Objašnjava da je upotreba pojasa osnovni sistem zaštite, budući da i vazdušni jastuk, ukoliko se aktivira, a nismo vezani pojasom, može da nas ubije.

Statistika ove godina kaže da smo manje bezbedni, stradala je 21 osoba više nego prošle godine – rekao je Pešić i istakao da je, npr. prošle godine poginulo 12 mladih ljudi, dok je ove godine poginulo trideset dvoje.

Deca su ugrožena na ulici

Napominje i da se promenila statistika kada je reč o deci – s obzirom na to da su poslednjih 15 godina deca najčešće stradala kao putnici u automobilima, te da se mnogo radilo na edukaciji roditelja o upotrebi sedišta i bezbednijoj vožnji za decu.

 Danas nam deca stradaju kao pešaci. Problem je što sistemski ne radimo sa decom. Saobraćajno obrazovanje od prvog razreda, to je ključ – kaže Pešić.