“UKLETA” RASKRSNICA: Ove ulice su NOĆNA MORA za vozače u Beogradu

Saobracaj
Dnevno.rs/Petar Marković

Raskrsnica Bulevara Milutina Milankovića i Omladinskih brigada, gde je pre dva dana nastradao vozač pikapa u sudaru sa autobusom na liniji 68, tvrde Novobeograđani - najgora je u gradu!

 

Prema rečima očevidaca, u trenutku nesreće nije radio semafor, a za manje od šest sati povređeno je deset osoba u dve nezgode.

U noći između petka i subote oko ponoći sudarila su se tri automobila, od kojih je jedan naleteo i oborio semafor. Povređeno je petoro, od kojih su troje zadržani na ortopediji i neurohirurgiji. Šest sati kasnije, u nesreći u kojoj su učestvovali pikap i autobus, jedna osoba je podlegla povredama, a četvoro njih su lakše ozleđeni.

Da podsetimo, u junu ove godine na internetu je osvanula inicijativa zabrinutih građana sa Novog Beograda koji su nadležne molili da izvedu ekipu koja će regulisati saobraćaj dok se ne poprave semafori na ovoj raskrsnici.

– Već dva dana ne rade i ovde je totalni haos i to najbolje znaju građani koji moraju svojim vozilima da prođu kroz ovu raskrsnicu. Gomila vozača ne poštuje saobraćajne znake i prvenstvo prolaza. Često zna da nastane totalni kolaps, kolone sa svih strana i ni makac – napisali su tada između ostalog.

Prema rečima vozača koji ovuda često prolaze, problem nastaje kada se neprilagođenom brzinom vozilo zaleti iz pravca Tošinog bunara, a iz drugog smera naiđe neko ko ide ka blokovima. U sudaru, pri nespretnom skretanju ka levo, automobil potom naleće na semafor. Novobeograđani tvrde da se to dogodilo najmanje pet puta u poslednjih nekoliko godina. Semafori su juče radili, ali stanovnici ovog dela grada su i dalje ogorčeni.

I kada rade semafori, užasno je, a kamoli kada ne rade, tada je haos – komentariše Stevan Živković sa Novog Beograda. – Česti su udesi, a noću je pogotovo rizično. Kod skretanja levo iz Milutina Milankovića u Omladinskih brigada baš kratko traje zeleno svetlo. Onda ljudi prolaze i na crveno, da ne bi “zaglavili” u koloni. Semafori definitivno nisu dobro podešeni prema saobraćaju i gužvama! Prevrtali su se tu, sudarali, naročito kada bi da se provuku na žuto…

Saobraćajni inženjer Slobodan Gvozdenović, takođe sa Novog Beograda, kaže da je odgovornost na učesnicima u saobraćaju.

– Iskustveno mogu da prokomentarišem – uveče se tu divlja, a naročito posle 22 sata – objašnjava Gvozdenović. – Ne poštuju ni crveno svetlo i onda nastaje problem. Ipak je reč o dve brze putanje.

Raskrsnica Bulevara Milutina Milankovića i Omladinskih brigada na lošem je glasu i među taksistima.

– Česti su udesi na ovoj raskrsnici i potrebno je preispitati njen protok. Uvek je potreban oprez, a čini se da je najveći problem neprilagođena brzina. U pogledu saobraćaja Novi Beograd je prerastao sam sebe – kaže Zlatan Zlatković iz “Beogradskog taksija”.

AKCIJA MUP U SARADNjI SA EU
Akcija pojačane kontrole brzine kretanja počinje danas u Srbiji, u okviru takve akcije na svim evropskim putevima, najavljuje MUP. Do kraja meseca sprovešće se u ukupno 31 državi – u Evropskoj uniji, kao i u Švajcarskoj, Norveškoj i Srbiji. Saobraćajna policija koristiće ručne radare, radare u sistemima video-nadzora, kao i “presretače”. Svaki vozač će biti alkotestiran, a policija će kontrolisati i upotrebu sigurnosnih pojaseva.