Višestruko nagrađivani komad se izvodi 17. decembra u 21h na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta, a inspirisan je klasičnom muzikom koja se često smatra superiornim oblikom muzičke forme, stroge i složene strukture.

Koreografsko istraživanje otkriva principe instrumentalnog dela i način njegove primene u sasvim drugačijem umetničkom obliku, kao što je umetnička igra. Telo postaje vizuelna verzija instrumenta, a muzička numera postaje fizička numera koja diktira koreografiju.

Pokret ponekad prati ritmove, ponekad melodijske linije, ponekad se fokusira na jedan ili dva muzička instrumenta, nudeći poseban kod za dešifrovanje kompozicije. Jedna od glavnih karakteristika klasične muzike jeste da se sastoji od složenih melodija, linija i ritmova koji stvaraju osećaj naracije i rezultiraju našom emotivnom reakcijom.

Ipak, ovaj komad ne teži razjašnjavanju emotivnog aspekta umetničke muzike i njenog psihološkog uticaja na publiku. Naprotiv, glavni zadatak izvođača je da se odvoje od emotivnog uticaja kompozicije, da se odupru tendenciji interpretacije, odnosno da uzmu u obzir muzičko delo kao sofisticiranu seriju zvukova koji stvaraju harmoničnu logiku.

“Opus” nam dozvoljava da slušamo i promišljamo naše slušanje muzike.

Prvo gostovanje trupe Hristosa Papadopulosa u Beogradu treba da najavi dobre emocije koje naredni festival donosi. Prodaja ulaznica za “Opus” počinje u subotu 17.11., na blagajni Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Cena za 100 najbržih gledalaca iznosi 300 dinara, za narednih 100 gledalaca ulaznica će koštati 500 dinara, a sve preostale ulaznice će se kupovati po ceni od 700 dinara.

Pod sloganom “Emocije”, 16. Beogradski festival igre se održava od 22. marta – 12. aprila 2019. godine. Ukupno 16 trupa iz 11 zemalja predstaviće se publici u Beogradu, dok će neke od predstava gostovati u Novom Sadu i Vršcu.  Festivalu prethode Dani igre u Kinoteci (25-29. januar, 2019), kao i brojne radionice, majstorski kursevi i izložbe.

Beogradski festival igre se razvija zahvaljujući podršci Ministarstva kulture Srbije, Grada Beograda, ambasada i kulturnih centara zemalja učesnica. Za afirmaciju umetničke igre i realizaciju programa u Vojvodini, značajna je dugogodišnja saradnja sa Pokrajinskim sekretarijatom za kulturu AP Vojvodine i Gradom Novim Sadom.

Sedam godina zaredom, Beogradski festival igre podržava Delegacija EU u Srbiji. Kao glavni partner Beogradskog festivala igre, Vip mobile je uveo prepoznatljiv model ulaganja velikih kompanija u kulturu, dok zajednički kreiran slogan „Komunikacija u pokretu“, oslikava snagu saradnje koja traje 12 godina. Kroz brojne projekte, među kojima su najznačajniji nagrade „Vip poziva“ i „Vip iskorak “, kao i projekat za mlade igrače„Vip talenti”, Vip doprinosi ukupnom razvoju umetničke igre u Srbiji.

Pokrovitelji Beogradskog festivala igre su Erste banka i Visa, kompanije koje nastoje da vrhunsku umetnost učine dostupnom najširoj publici. Dragocena je podrška brenda Nivea, koga odlikuje kvalitet, poverenje potrošača, duga tradicija i ulaganje u proverene vrednosti. Kompanija Nestlé Adriatic sa robnom markom NESCAFÉ prepoznaje ovu manifestaciju kao partnera sa kojim deli posvećenost promociji zdravog života. Tradicionalni prijatelji festivala su Fondacija Hemofarm, DDOR Novi Sad, HEINEKEN, Pardon Marbo Product, Vahali Production Services, Telegroup, SGS…