UVODE SE PROMENE! Najveći problem javnog prevoza u Beogradu će NAPOKON biti rešen?

Okanović kaže da su vozači često u problemu jer ne mogu da vide putnike, a oprema koja bi im to omogućila je sve jeftinija...

Autobus GSP
Dnevno.rs

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je da su podneli inicijativu da u autobusima koji imaju najmanje troja vrata budu postavljene kamere.

Jovica Vasiljević iz Sekretarijata za javni prevoz kaže da će podržati inicijativu. Pre pola godine u Prvomajskoj ulici u Zemunu poginuo je četvorogodišnji dečak dok je izlazio sa bakom iz autobusa. Gužve na stanici i u vozilu pogoršavaju preglednost. Kada pada kiša, retrovizori budu mokri, što vozaču takođe otežava da jasno vidi putnike koji žele da uđu u autobus i izađu iz njega.

Često se dešava da, ukoliko se samo malo zanese zadnji trap autobusa, vozač uopšte ne vidi treća i četvrta vrata. Tada mora da radi po osećaju ili da se osloni na lampice koje su povezane sa senzorima pored vrata. Međutim, lampica za senzor koji pokazuje da putnika u blizini vrata nema, najčešće ne radi. Senzor, inače, daje znak vozaču da vrata može bezbedno da zatvori.

A čak i kada rade, senzori ne detektuju tanke predmete, kao što je kesa ili dečja ruka. To znači, ako vrata zakače garderobu, malu ruku ili noge, vozač to ne vidi i lako može da dođe do nezgode.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je da su podneli inicijativu da u autobusima koji imaju najmanje troja vrata budu postavljene kamere, kako bi vozač mogao da posmatra ulazak i izlazak putnika na svim vratima.

Okanović kaže da su vozači često u problemu jer ne mogu da vide putnike, a oprema koja bi im to omogućila je sve jeftinija.

Jovica Vasiljević iz Sekretarijata za javni prevoz napominje da je prosečna starosna struktura vozila u Srbiji 6,7 godina, dok je u Evropi 11 godina.

Stanje je bolje, nabavljena su nova vozila, sa novim vozilima dobijamo i novu opremu. Prevoznici redovno kontrolišu kamere. Sva vozila novije generacije imaju četiri i više kamera, koje pokrivaju sva vrata – rekao je Vasiljević.

Međutim, dodao je da jedan broj vozila koja imaju tri kamere, jedna kamera pokriva unutrašnjost vozila između sedišta, ali ne i vrata. Naglašava da se nabavkom novih vozila dobija i nova oprema.

Okanović smatra da su vozači u velikom problemu i da su često u situacijama da reaguju “na slepo”.

Vozač ne vidi kada skreće i prinuđen je da stane, on postupa “na slepo”. U novim vozilima postoje senzori, ali se ti senzori isključe čim stigne vozilo, jer putnici po običaju stoje u tom prostoru, a onda autobusi ne bi mogli da krenu – naveo je Okanović.