VEROVALI ILI NE: OVO su najrizičnija zanimanja u Srbiji tokom pandemije

Doći do majstora često nije lak zadatak, a u doba koronavirusa, pravi je izazov. Iako se bez njih često ne može, mnogima ipak nisu omiljeni gosti. Na radni zadatak idu po pozivu, a u vreme epidemije posao obavljaju uz posebne mere opreza.

Majstor
Pixabay.com

Ni majstorima nije lako, jer neretko ne znaju ko će im otvoriti vrata. Vlasnik agencije “Super majstor” Vladimir Mitrović kaže da se dešavalo da majstor uđe u stan kod klijenta i da klijent tek onda saopšti da je pozitivan na kovid.

U početku nismo znali kako da se ponašamo, ali smo vremenom na neku svoju procenu i osećaj išli. U nekim gradovima gde smo radili servis veš mašina, zamolili smo klijente ako im je baš hitno i ako im je potrebna popravka, da svoj uređaj iznesu ispred vrata gde mi dođemo, dezinfikujemo, odnesemo ga u servis, popravimo i nakon toga ga vratimo klijentu ispred vrata i ponovo dezinfikujemo uređaj – objašnjava Mitrović.

Ipak, većina popravki nemoguća je bez prelaska kućnog praga, ali majstori i za to imaju rešenje.

Koristimo sve moguće zaštite – rukavice, maske sredstva za dezinfekciju. Što se tiče rada na terenu, situacija se razlikuje od standardne zbog toga što moramo da stavljamo zaštitnu opremu, da držimo distancu što je nekad teško izvodljivo – priča jedan električar.

Posebna pažnja za starije sugrađane

Da li su majstori na bezbednoj udaljenosti i nose li zaštitnu opremu, za mlađu populaciju manje je bitno. O tome više računa vode stariji, kojima su u vreme koronavirusa mnogi pritekli u pomoć.

Vlasnik firme “Domar” Đorđe Milivojević kaže da su pažnju posvetili starijim licima.

Ponudili smo bilo kakvu drugu pomoć koja im je potrebna – bilo da je to nabavka namirnica ili bilo šta. Zapažanje je da je prisutna solidarnost posebno u sredinama u kojima su komšije te koje priteknu u pomoć, pa ako oni ne mogu da reše ili otklone kvar, onda pozovu nas i često žele da oni plate intervenciju. Mi kad to prepoznamo i kad prepoznamo da je socijalno ugrožena osoba u pitanju, onda i mi spustimo cenu – ističe Milivojević.

Najviše posla tokom vanrednog stanja bilo je za vodoinstalatere, električare i bravare.

Osim fizičkih, pomoć su tražila i pravna lica, a još veća potražnja za uslugama zanatlija očekuje se posle epidemije. Tada bi, prema procenama Infostuda, njihov radni sat mogao da bude nešto skuplji.



loading...