VESIĆ PONOVO OBEĆAVA METRO: “Plan da počnemo da gradimo naredne godine, imaće TRI LINIJE, evo KUDA će one ići”

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je gostujući u jutarnjem programu Studija B da su Grad Beograd i Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju raspisali tender za izradu tehničke dokumentacije za opremanje lokacije Makiško polje.

pixabay.com

– Metro je nacionalni projekat koji se Beograđanima obećava skoro pola veka, od 1971. godine. Ponosan sam jer će za vreme vlade Aleksandra Vučića Beograd konačno dobiti metro, kao što sam ponosan jer učestvujem u realizaciji ovog istorijskog poduhvata. Vlade Srbije i Francuske potpisale su 12. maja Sporazum o donaciji u vezi sa realizacijom i finansiranjem projekta beogradskog metroa. Time smo rešili pitanje projektovanja i tehnologije. Sada nas čeka potpisivanje sporazuma sa kompanijom koja će da gradi metro. U međuvremenu, tokom jeseni, Skupština Grada Beograda usvojiće Plan generalne regulacije šinskih sistema grada Beograda, koji je osnov za gradnju metroa, kao i Plan detaljne regulacije Makiškog polja, koji će biti osnov za izdavanje građevinske dozvole za izgradnju depoa. Do tog trenutka potrebno je uraditi mnogo drugog posla, kao što su geološka istraživanja na prvoj trasi metroa koja finansira Grad Beograd ili izrada tehničke dokumentacije za opremanje lokacije Makiško polje – rekao je zamenik gradonačelnika Beograda.

Kako je navedeno u tenderu, tehničku dokumentaciju za opremanje predmetne lokacije čine: Projekat hidrotehničkih instalacija – atmosferski kolektori 3 i 4, Projekat hidrotehničkih instalacija – deonice privremenih priključaka za odvođenje atmosferskih voda iz kolektora 3 i 4 do najbližeg prirodnog vodotoka (recipijenta), kao i Projekat nasipanja platoa za depo metroa do kote 74,00 mnm. Ukupan rok za izradu tehničke dokumentacije iznosi 270 dana, a rok za dostavljanje ponuda je 17. septembar 2020. godine.

– Prema generalnom projektu i prethodnoj studiji opravdanosti za metro-linije 1 i 2 u Beogradu, koje je za Beograd uradila francuska kompanija „Ežis”, usvojene su trase linije 1 metroa koja će povezati Železnik i Mirijevo, dužine 21,3 kilometra, sa 23 stanice, i linije 2, koja će povezati Železničku stanicu „Zemun” i Mirijevo, dužine 19,2 kilometra, sa 20 stanica – rekao je Vesić i dodao su projektom predviđene sledeće stanice na liniji 1: Železnik, Ranžirna, Makiš, Žarkovo i Bele vode, Trgovačka, Požeška, Pijaca „Banovo brdo”, Most na Adi, Sajam, Gazela, Palata pravde, Savski trg, Trg republike, Francuska, Luka Beograd, Dunav stanica, Pančevački most, Železnička stanica „Karaburma”, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Gimnazija i Mirijevo.

Vesić je istakao da su stanice na liniji 2: Mirijevo, Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dubčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Železnička stanica „Zemun”. On je istakao da kompanija „Ežis” sada radi idejni projekat i za treću liniju metroa.

– Treća linija nije potpuno definisana jer se tek radi idejni projekat, ali ona treba da spoji Voždovac i Novi Beograd – naveo je on.

Vesić je istakao da beogradska vlast, koja je dobila poverenje građana na izborima 2014. i 2018. godine, rešava “vekovne probleme grada kao što su izgradnja metroa, izgradnja obilaznice oko grada, deponije komunalnog otpada u Vinči, gde dnevno donesimo 1.500 tona otpada već 46 godina, ili fabrike za preradu otpadnih voda jer svake godine Beograd izlije fekalija u Savu i Dunav zapremine 60 hiljada olimpijskih bazena”.

– Sa svim tim problemima smo se uhvatili u koštac jer je naš posao da radimo za građane – rekao je Vesić.