On je podsetio da je tokom prošle godine studija saobraćajnih stručnjaka pozitivno ocenila opravdanost potrebe za uvođenjem pomenute linije.

– Tokom narednih godina krenućemo u realizaciju projekta uspostavljanja tramvajske linije od Slavije do Kalemegdana, gde će se ona račvati levo i desno. Linija će ići preko Trga republike, kroz Vasinu i preko Studentskog trga, Uzun Mirkovom do Kalemegdana – precizirao je Vesić.

On je istakao da će se radovi na realizaciji ovog projekta odvijati postepeno.

– Prvo će prilikom rekonstrukcija Vasine ulice i Studentskog trga, koje počinju sledeće godine, biti postavljene šine koje će jednim delom prelaziti i preko Trga republike. Kasnije, kada se bude radila rekonstrukcija Terazija i Ulice kralja Milana, šine će biti postavljene i na tom delu. Posebno sam zadovoljan činjenicom da će centar grada, odnosno Ulica kralja Milana postati saobraćajnica kojom će prevashodno saobraćati tramvaji. Ova ulica će na taj način oživeti jer će imati više prostora za šetnju ili bašte ugostiteljskih objekata – rekao je Vesić.

Podsetimo, trasa Kalemegdan-Slavija bila je originalna maršuta prvog beogradskog tramvaja kada je on uveden davne 1892. godine. Istoimenu liniju kasnije je “nasledio” trolejbus.

MISTERIJA BEOGRADSKE ‘JEDINICE’: Zašto u prestonici ne postoji tramvaj broj 1?

Stariji Beograđani, međutim, verovatno se tramvaja broj 1 sećaju sa jedne druge trase. Od 1978. godine “Jedinica“ je saobraćala od Kalemegdana do Rakovice (a kasnije i do Kneževca) i to linijom: Kalemegdan (Beko) – Pristanište – Ž. Stanica – pa dalje trasom trojke do Rakovice.

Linija 1 definitivno je ukinuta nakon 1985. godine jer su nadležni procenili da na njoj nema dovoljno putnika što je verovatno bila posledica njenog delimičnog preklapanja sa linijom 3.