Vučić je na ceremoniji otvaranja kazao da se izgradnjom puteva najbolje stiču prijatelji i zahvalio bugarskom premijeru na saradnju u realizaciji tog projekta.
“Srbija i Bugarska su se vezale putem. U narednim danima će biti završena i deonica u Bugarskoj. Gradimo i gasovod ‘Balkanski tok’ kojim ćemo se takodje povezati kao prijatelji”, ocenio je Vučić.
Veliki dan za Srbiju, Koridor 10 , ponos ,buducnost svih nas .@avucic pic.twitter.com/A068NxXekj
— Biljana Bilja Kostić (@bilja_kostic) November 9, 2019
On je istakao da se realizacijom takvih projekata povećava broj radnih mesta, investicija a time i poboljšava život u zemlji.
Dodao je da je sigurnost putnika bitna i naveo da je više ljudi poginulo u Sićevačkoj klisuri, “nego u nekom manjem ratu devedesetih”.
“Želimo kilometri koje danas gradimo više nego pre 35 ili 40 godina da budu naša vrednost. Ostavljamo prašnjavu prošlost zarad blistave budućnosti”, istakao je Vučić.
Koridor 10! Srbija! ??????@avucic @sns_srbija @Milos_Bandjur pic.twitter.com/CFS5Mv0gk9
— Сања Милијић Милојковић (@milsanjanis) November 9, 2019
Na istočnom kraku Korodora 10 od Niša do Dimitrovgrada je 87 mostova, pet tunela – Bancarevo, Sopot, Sarlah, Pržojna padina i Progon, ukupne dužine 2,6 kilometra) i pet saobraćajnih petlji.
Izgradnje istočnog kraka Koridora 10 koji povezuje Nišavski i Pirotski okrug sa oko 450.000 ljudi, počela je 2012. godine a koštala je oko 476 miliona evra. Novizgrađene deonice su Prosek-Bancarevo (9,4 kilometra), tunel Bancarevo (oko 700 metara) i Bancarevo-Crvena Reka (12,4 kilometra).
Ништа не може да се мери са срећом људи различите националности у миру које повезује истинско пријатељство и одлични нови путеви за заједнички просперитет.#koridor10 #Srbija #Vucic pic.twitter.com/59mlXWJSNE
— *Danica* (@dana_sjajna) November 9, 2019
Ceo istočni krak Koridora 10, od Niša do Dimitrovgrada, dužine je 86,9 kilometra i njegovim puštanjem u saobraćaj završena je izgradnja Koridora 10 kroz Srbiju.
Tom saobraćajnicom od Beograda do granice sa Bugarskom kod Dimitrovgrada stizaće se za nešto manje od tri sata, a važna je i kao tranzitni koridor preko kojeg se odvija saobraćaj izmedju centralne Evrope i Turske ka Bliskom Istoku i zbog očuvanja nacionalnog parka Sićevačka klisura.