MTU Aero endžins proizvodi motore za civilne i vojne avione, a sedište joj je u Minhenu.

Potpisivanju Memoranduma prisustvovao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji je rekao da će nemački investitor verovatno pogon graditi u Pazovi.

“Ova investicija je od velikog značaja jer znači novi industrijski visokotehnoški život za Srbiju i Srbija se vraća na nebo evropske i svetske avioindustrije”, rekao je on i najavio da će u junu biti potpisan ugovor sa kompanijom MTU.

Dodao je da će zamoliti nemačkog investitora da zaposli veći broj radnika od planiranih 450 u prvoj fazi.

Vučić je istakao da avioindustrija u svetu ima rast od sedam odsto godišnje i da očekuje da MTU pošto ima sigurno tržište ostane više od sto godina u Srbiji.

“U Srbiju je stigla najmodernija kompanija u avioindustriji, a jedna trećina svih letelica u svetu ima delove koje ona proizvodi”, kazao je Vučić i naveo da je MTU u Poljskoj počeo da posluje pre 10 godina, a da sada ima 28.000 zaposlenih.

On je istakao da nemačka kompanija uvodi Srbiju u “višu ligu” kada je reč o ekonomiji jer će moći da se obavlja tehnološki najnaprednija proizvodnja, kao i popravke i održavanje motora, po najvišim svetskim standardima.

MTU, kako je rekao, ima po trećinu akcionara iz SAD, zatim iz Velike Britanije, i trećinu iz Nemačke i Francuske.

Vučić je zahvalio generalnom direktoru Simensa u Srbiji Udu Ajhlingeru, kao i drugim nemačkim privrednicima, što su pomogli da ta investicija, kao i druge investicije iz Nemačke, dodju u Srbiju, a pogotovo što su uputili preporuku Folksvagenu da mu nova fabrika bude u Srbiji.

Po rečima Vučića, Srbija ima male šanse da dođe Folksvagen, ali da se i dalje bori za tu investiciju jer nudi najbolje uslove.

Član Upravnog odbora MTU Mihael Šrajeg je kazao da su odlična investiciona klima u Srbiji, pozicija zemlje i visoko obučeni i motivisani stručnjaci bili najvažniji za odluku te kompanije da investira u Srbiji.

Dodao je da je blizina i saobraćajna umreženost Srbije bila važna, jer se kamionom za samo deset sati može doći iz Nemačke, a još brže iz Beča gde MTU ima veliko kargo čvorište.

Šrajger je rekao da će Srbija biti centar MTU za popravke motora za avione i da će do leta kupiti zemljiše potrebno za tu investiciju.

On je istakao da je MTU medju prvih pet proizvodjača motora za avione u svetu a prva je u njihovom održavanju i ima 700 klijenata u svetu.