ZRELI ZA ‘STARO GVOŽĐE’: Liftovi u Beogradu stari 40 godina!

Lift
Pixabay.com

U prestonici od postojećih 12.000 liftova čak 7.200 je zrelo za staro gvožđe, rezultat je istraživanja koje je sproveo grad.

 

Najveća prepreka u zameni dotrajalih je nedostatak novca, jer bi cela nova garnitura koštala 165 miliona evra, pišu Večernje novosti.

Zato je JKP “Gradsko stambeno”, u čijoj je nadležnosti 6.250 liftova, predložilo projekat javno-privatnog partnerstva gradonačelniku Siniši Malom. Ipak, informacije oko pronalaska saradnika, za sada su “škrte”.

– Naše rukovodstvo je nakon što smo napisali projekat, održalo više sastanaka sa gradonačelnikom na ovu temu – kaže Igor Ćurčić, portparol “Gradskog stambenog”.

– Mi smo kao predlagači i inicijatori apsolutno upoznati sa svim informacijama u vezi sa tenderom.

Prema rečima našeg sagovornika, zamena jednog lifta, u proseku košta oko dva i po do tri miliona dinara, ali…

– Cenu ne treba shvatiti bukvalno, jer ona varira u zavisnosti od tehničkih mogućnosti u zgradi – naglašava Ćurčić.

– A na njeno formiranje utiče i obim građevinskih i radova druge vrste, koji nisu direktno “liftadžijski”, ali su neophodni kako bi se lift postavio.

Iako je gradonačelnik tokom nedavne posete Helsinkiju najavio da bi tender mogao da bude sproveden do kraja godine, datum početka radova na zameni nije poznat, a iz “Stambenog” otkrivaju planirani model isplate.

– Naš direktor Nikola Kovačević je javno nekoliko puta rekao da će se tražiti rešenje koje najmanje opterećuje stanare – naglašava Ćurčić.

– Napisali smo projekat koji predlaže otplatu liftova na period od sedam do 10 godina putem uplatnice “Infostana”, uz pomoć grada Beograda.

PROSEČNA STAROST 40 GODINA

– RADNI vek liftova u Evropi je 25 godina a prosečna starost onih u Beogradu koje mi održavamo je punih 40 – ističe Igor Ćurčić, portparol “Gradskog stambenog”.

– Liftovi jesu stari i dotrajali, ali zasada uspevamo da redovnim održavanjem omogućimo građanima da ih normalno i bezbedno koriste.