Većini je nemoguće da započnu dan bez šoljice kafe, a vaše telo će reagovati na sledećih 10 načina ako prestanete da je konzumirate.

 

1. Gubitak težine

Istraživanja su pokazala da je svakodnevna konzumacija kofeina u kafi, čaju ili drugim napicima kod ispitanika povećao dnevni nivo šećera za gotovo 10 odsto. To znači veći rizik od kardiovaskularnih bolesti i gojaznosti. Odvikavanjem od kafe možete da izbacite stotine kalorija iz svoje ishrane u samo jednom danu. 

2. Dobitak težine
Naime, kafa može privremeno da potisne vaš apetit, što znači da, kada biste prestali da je pijete, zamenu biste mogli da potražite u raznim drugim namirnicama punim masti i šećera. 

3. Bolji san 

Iako ćete se osećati umorno dok se vaše telo navikava na manjak stimulansa, dugoročno biste mogli bolje da spavate, posebno ako ste navikli da pijete kafu posle podne ili uveče. Jedno istraživanje je pokazalo da unos kofeina čak šest sati pre spavanja može da poremeti san. 

4. Česte glavobolje

Svaki ljubitelj kafe upoznat je sa glavoboljama nakon što ujutru ne popije svoju dozu. Po prestanku konzumiranja kafe, telu oduzimate adrenalin i dopamin, koji deluju kao prirodni stimulansi i drže vas budnim. Umesto toga osećaćete uticaj adenozina, hormona zaduženog za odmor i umor, koji uzrokuje promene u mozgu, koje pak dovode do glavobolja. Kako biste umanjili bol, nemojte da prestanete da pijete kafu naglo,  već postepeno smanjujte unos.

5. Loše se osećate

Odvikavanje od kafe može da prouzrokuje i depresiju, anksioznost, vrtoglavice, nesanicu, ali to neće trajati dugo. Telesni simptomi odlaze nakonsamo dva dana, a ostale nuspojave nakon nedelju–dve.

6. Lepši osmeh

Kafa je jako kisela, što loše utiče na zube. Prestanite da je pijete i imaćete belje zube. 

7. Možda ćete ostati bez antioksidansa

Kafa ima mnogo pozitivnog uticaja na zdravlje, a mnogima je bogat izvor antioksidansa. Više istraživanja pokazalo je da kafa smanjuje rizik od raznih bolesti, od raka dojke do Parkinsona. Ako prestanete da je pijete sve te dobrobiiti, naravno, nestaju. Problema ne bi trebalo da bude ako antioksidanse iz kafe zamenite onima iz čaja, voća i povrća. 

8. Gubitak koncentracije

Umor i razdražljivost su dve nuspojave nekonzumiranja kafe, a oni doprinose i manjku koncentracije. Kao “protivotrov”, probajte žvaku sa ukusom mentola, koja, pokazalo je jedno istraživanje, ubrzava reagovanje i povećava preciznost. 

9. Možda ćete dobiti zatvor

Kofein podstiče “prohodnost” u vašim crevima, zbog čega ćete osećati zatvor neposredno što izbacite kafu iz ishrane. Rešenje je hrana sa mnogo vlakana, unošenje

mnogo vode i redovno vežbanje. 

10. Možda ćete se osećati smirenije

Kofein je stimulans koji prirodno podiže nivoa adrenalina i hormona stresa u vašem telu. Prestanite da pijete kafu i osećaćete se manje stresno i anksiozno.