Jednostavna ali efikasna vežba koja potiče iz Kine, JIN JI DU LI, može da ima veoma pozitivan uticaj na sledećih nekoliko decenija vašeg života.

 

Kao i drugi pojmovi iz kineskog jezika, i ovaj ima slikovito značenje: „Zlatni petao stoji na jednoj nozi!“

Mnoge borilačke veštine koriste ovaj stav za frontalni i bočni napad.

Vežba dodatno komplikuje to što je potrebno uraditi je zatvorenih očiju, što će za one iznad četrdesete biti „zvono za uzbunu“. Jer ako ste u četrdesetim, a ne možete zatvorenih očiju da održite ravnotežu duže od 10 sekundi, to znači da imate telo šezdesetogodišnjaka.

Gubljenje ravnoteže govori da je narušena energetska povezanost između naših unutrašnjih organa i da je naša biološka starost veća od hronološke, tj. organizam je stariji od svojih realnih godina.

JIN JI DU LI jača ovu energetsku povezanost i usporava starenje.
Uzgred budi rečeno, ova „terapija za zdravlje“ ništa ne košta i ne boli. Samo treba odvojiti dva minuta dnevno i raditi vežbu redovno kod kuće.

Evo vežbe:
U stojećem stavu, spojenih stopala, ispravljenih leđa i malo istegnutog vrata, udahnite i izdahnite 2-3 puta i onda podignite jednu nogu.

Ako malkice varate, pa radite otvorenih očiju, biće jako lako, ali jedino je ispravno raditi zatvorenih očiju. Ne morate dići nogu visoko i nemojte se odmah obeshrabriti ako začas izgubite ravnotežu. Krenite onoliko koliko možete pa ćete vremenom postati sigurni. Neka uspete u prvi mah i pet sekundi da održite ravnotežu, na pravom ste putu. Možete čak stati uza zid, tek sigurnosti radi.

Od pet sekundi, redovnim vežbanjem stižete do ukupno dva minuta na dan (po minut za svaku nogu), uključivši i početničko posrtanje i gubljenje ranoteže.