Svako doba donosi neke nove trendove u odnosu na prošlo. Poslednjih nekoliko godina došlo je do ekspanizije zahteva za lipoukcijom, ali i transferom masti, novu i globalno izuzetno popularnu i traženu proceduru koja je sa razlogom stekla poverenje i popularnost kod pacijenata. Na drugom mestu, po popularnosti procedura nalazi se operacija grudi, zatim na red dolaze estetske nehiruške korekcije lica, pa operacija nosa...

 

U Beogradu je 14. aprila održana Belgrade Breast B2 internacionalni simpozijum, u organizaciji  SRBSAPS-a na čelu sa predsednicom dr Violetom Skorobać Ašanin  i u saradnji sa Mentor-om. Jedna od glavnih tema bila je sigurnost pacijenata tokom estetskih operacija grudi

Među brojnim predavačima, na Simpozijumu svoj doprinos su dali i dr Apostolas Mandrakas, član Edukacionog odbora ISAPS-a, i dr Đanluka Kampiljo, generalnog sekretara ISAPS-a. 

Kao estetski hirurg iz Milana, sa više nego renomiranim iskustvom, dr Kampiljo je za Dnevno.rs objasnio kako su se menjali trendovi s početka njegove karijere u odnosu na današnjicu.

Prema mom iskustvu danas pacijenti više teže ka prirodnijim rezultatima, žele da izgledaju bolje, ali ne i drugačije od onoga kakvi su po svojoj prirodi. To je slučaj sa svim estetskim korekcijama i operacijama, pa i sa grudima. Žene danas ne žude za velikim, prenaglašenim grudima, već biraju prirodne varijante – objašnjava dr Kampiljo.

 

Italijanke su oduvek bile poznate kao žene od stila i ukusa, tako da nimalo ne čudi što se ovaj trend i te kako ustalio baš u ovoj prelepoj zemlji. Ipak, dešava se svuda da poneko dođe se nekim nerealnim, pa čak i bizarnim zahtevom ističući da je upravo to ono što mu je neophodno da promeni na sebi.

Pitali smo doktora Kampilja, s obzirom na to da je vrlo cenjen kako među svojim kolegama, tako i među brojnim pacijentima, u kom slučaju odbije klijenta i kaže mu “NE”.

– Imam stroga lična pravila iza kojih stojim. Ukoliko ne vidim problem koji pacijent navodi kao nešto što bi želeo da promeni, neću ga operisati. Najpre moram da budem uveren da je određeni defekt koji pacijent ističe kao problem zapravo realan. Takođe ukoliko nisam ubeđen da je pacijent zaista razumeo koje su realne granice određene estetske operacije i realne mogućnosti do kojih može da se ide, insistiram na tome da pacijent još malo razmisli o svemu. Dakle, prvo pravilo je svakako da sam uvidim problem, a drugo da se dovoljno konektujem a pacijentom kako bi i sam shvatio mogućnosti i rizike koje nosi operacije – ističe naš sagovornik.

Kako je na Simpozijumu jedna od vodećih tema bilo pitanje bezbednosti pacijenata, pitali smo profesora da nam kaže nekoliko reči o ovoj temi iz ličnog ugla.

Mislim da je to apsolutni prioritet. Pacijenti koji se podvrgavaju estetskim operacijama to čine kako bi ojačali svoje samopouzdanje, njihovo zdravlje nije ugroženo. Upravo iz tog razloga vrlo je važno da se svi rizici svedu na minimum. Bezednost pacijenata je definitivno najvažnija i trebalo bi da bude preduslov za sve ostalo – odgovara dr Kampiljo.

 

U doba intereneta i ekspanzije informacija, Google je mnogima postao najboji prijatelj ali, kontradiktorno, i neprijatelj. Koliko ogromna dostupnost informacija pacijentima pomaže ili odmaže lekarima danas?

– Google i internet nisu bili toliko popularni na početku moje prakse, ali definitvno mogu reći da se radikalno promenio kako i sam način života i svi njegovi aspekti, tako i naš posao. Pozitivno je svakako ako su pacijenti dobro informisani i već imaju uvid u ono što ih čeka pre, tokom i posle operacije ali, sa druge strane, često su opeterećeni pogrešnim informacijama što nama hirurzima i lekarima dosta otežava posao. Ponekad na konsultacije za operaciju grudi dođu pacijenti koji tačno znaju kakve implante žele, kakav oblik, veličinu. Ne treba biti isključiv, jer ono što je za nekog bila idealna opcija, ne znači i da će biti i za drugog – ističe dr Kampiljo.

Doktor Apostolas Mandrakas, jedan od cenjenijih estetskih hirurga, ne samo u Grčkoj, svoj renome stekao je, pre svega, kao rekonstruktivni hirurg u estetskoj medicini. Pitali smo ga koja je glavna razlika između estetske i rekonstruktivne hirurgije.

Te dve grane se ne mogu odvojiti, sve je to plastična hirurgija, počev od rekonstruktivne koja je nastala još od rata, a onda postala i estetska. Rekonstruktivna hirurgija popravlja, a estetska ulepšava, tako da se može reći da zapravo rekonstruktivna hirurgija popravlja defekte koji su nastali vremenom ili od rođenja, dok estetska hirurgija ulepšava već postojeće stanje – odgovara dr Apostolas Mandrakas.

Kada je reč o trendovima, dr Apostolas ističe da svako doba donosi neke nove trendove u odnosu na prošlo. U njegovoj praksi poslednjih nekoliko godina došlo je do ekspanizije zahteva za lipoukcijom, ali i transferom masti, novu i globalno izuzetno popularnu i traženu proceduru koja je sa razlogom stekla poverenje i popularnost kod pacijenata. Na taj način može se kompletno i trajno preoblikovati telo, što je fascinantno.

Na drugom mestu, po popularnosti procedura nalazi se operacija grudi, zatim na red dolaze estetske nehiruške korekcije lica, pa operacija nosa…

 

O temi bezbednosti razgovarali smo i sa dr Apostolastom, stavljajući akcenat na vezu poverenja koju bi doktor trebalo da razvije i konačno učvrsti sa svojim pacijentom, a potom i na informisanost koja je svakako neophodno u cilju dobrog i kvalitetnog odnosa.

– Kao plastični hirurzi moramo imati tačne protokole i smernice po kojima funkcionišemo, u to je svakako uključena i adekvatna informisanost pacijenta. Pre same operacije vrlo je važno informisati pacijenta o tome šta ćemo tačno uraditi, kojim redosledom i šta možemo da postignemo, a ako je to po njihovim očekivanjima, nastavljamo da radimo po planu. Ponekad se dogodi da su očekivanja pacijenta nerealna, u tom slučaju, razgovor sa pacijentom je svakako najbolja opacija. Objasniti pacijentu ili ga urazumiti da njegova očekivanja nisu zdrava i dobra opcija za njega – ističe grčki doktor.

Ovakvo delovanje je i prema pravilniku ISAPS-a i svaki plastični hirurg treba da se pridržava toga, kako zbog samog pacijenta, tako i zbog sebe. U SAD nisu retkost tužbe nezadovoljnih pacijenata koji očigledno nastaju usled nesporazuma.

– Zbog toga je važno napraviti dobar odnos sa pacijentom, ali i detaljno i obostrano napraviti dogovor kog će se obe strane pridržavati – zaključio je doktor Apostolas Mandrakas.



loading...