Pogrešan odabir donjeg veša može da ostavi prilično ozbiljne posledice na vašim grudima. Takođe, ako tokom vežbanja vaš sportski grudnjak ne pruža dovoljnu potporu, pogotovo većim dojkama, očekujte bolove

Svaka žena u nekom trenutku oseti bolove u grudima i to u tolikoj meri da bi zabranila svom partneru da ih pogleda, a kamo li dodirne. To je neprijatan osećaj, ali u većini slučajeva nema apsolutno nikakvih razloga za brigu. Evo kada i zbog čega grudi mogu da vas bole.

Za vreme PMS-a

To je period kada većina žena iskusi bol u grudima, jer dolazi do promene hormona. Oticanjem i preteranom osetljivošću grudi telo odgovara na promenu estrogena, i to najčešće jedan dan pre i na dan početka menstruacije, objašnjavaju ginekolozi. Dobra vest je da ovaj bol nestaje s prestankom menstruacije, a mogu da vam pomognu pilule za kontracepciju, budući da one sprečavaju ovulaciju, pa samim tim i održavaju ravnotežu estrogena.

Kada više vežbate

Možda ste napravili impresivan broj sklekova ili ste se ozbiljno bacili na dizanje tegova, i to je za svaku pohvalu, ali nemojte da se čudite ako osetite i bolove u predelu grudnog koša. Naime, iako može da vam se čini da vas bole grudi, bol u stvari dolazi od mišića koji se nalaze ispod njih. Umanjite bol tako što ćete da stavljate tople obloge i uzimate analgetike.

Kad istegnete nešto

Nije nužno da “visite” u teretani da biste istegli neki mišić. Dovoljno je da ste pri usisavanju nezgodno povukli trosed ili ormarić i evo problema s grudnim mišićima, koje možete da ublažite na gore pomenuti način.

Neodgovarajući grudnjak

Pogrešan odabir donjeg veša može da ostavi prilično ozbiljne posledice na vašim grudima. Ako vam je grudnjak preuzak ili su korpe premale, mogu da vas još dodatno zatežu žice ispod korpi. To će, svakao, da prouzrokuje prilične bolove. A ako, pak, nosite grudnjak koji vam ne pruža dobru potporu, “razbacivanje” grudi na sve strane takođe može da uzrokuje preosetljivost grudi.

Vaš grudnjak za vežbanje nije dovoljno čvrst

Ako tokom vežbanja vaš sportski grudnjak ne pruža dovoljnu potporu, pogotovo većim dojkama, očekujte bolove. U stvari, jedno novije istraživanje pokazalo je da se svaka treća žena koja je trčala maraton žalila posle na bolne grudi. Kako biste ovo sprečili, odaberite savršen sportski grudnjak, koji će da stoji na mestu i dok skakućete po garderobi prodavnice.

Imate grudi pune kvržica

Ako ste žena koja oduvek ima grudi pune kvržica (što je tehnički poznato kao fibrocistično tkivo dojke), onda ste verovatno i te kako dobro upoznati s tim da je osetljivost grudi povezana s menstrualnim ciklusom. I ne brinite, imate ciste napunjene tečnošću, a ne rak, ali svejedno redovno idite na kontrolu, jer verovatno teže možete da obavljate samopregled.

Pijete previše kafe s mlekom

Iako kafa i čaj nisu direktno odgovorni za bolove u grudima, neka istraživanja pokazala su da smanjivanje unosa kofeina može da pomogne i u smanjivanju bolova, pogotovo kod žena koje imaju fibrocistična tkiva dojki.
Sve u svemu, ne treba da brinete ako vas povremeno bole grudi i ako to traje svega nekoliko dana, ali ako uočite ikakve promene ili se odjednom pojača bol, svakako posetite lekara.