Jutarnje razbuđivanje mnogi ne mogu da zamisle bez kafe, ali postoje namirnice koje vas mogu razbuditi i bolje od popularnog crnog napitka.

 

To je naročito interesantna informacija ako imamo u vidu da stručnjaci tvrde da ispijanje kafe odmah nakon buđenja nije ni zdravo.

Ako želite da se ujutro osećate budnije i energičnije, šoljicu kafe probajte da zamenite sa ovih 7 namirnica:

1. Ovesna kaša. Ovesna kaša među najboljim je obrocima koje možete da pojedete rano ujutro. Ona će da vam obezbedi energiju jer je bogata ugljenim hidratima. Ugljeni hidrati u ovesnoj kaši sporo sagorevaju zbog čega će vas držati budnima i punima energije celo jutro.

2. Voda. Popijete li čim se probudite čašu vode na prazan želudac brže ćete se razbuditi. Čak i blaga dehidratacija može vam zamagliti um jer telo nema dovoljno vode za obavljanje funkcija. Zapravo, većina nas je ujutro blago dehidrirana pa će nadoknađivanje tekućine odmah nakon buđenja učiniti razliku. Uhvati li vas usred radnog vremena pospanost, više će vam koristiti ako popijete čašu vode nego kafu.

3. Jabukovo sirće. Ne postoji lekarsko objašnjenje zašto jabukovo sirće podiže energiju, ali mešavina jabukovog sirćeta, vode i meda napitak je za koji se od davnina smatra da puni energijom, bistri um i deluje povoljno na celokupno zdravlje. Samo pazite da ne preterate jer njegova kiselost može da iziritira grlo i probavni trakt. Pomešajte 2 kašičice jabukovog sirćeta i 1 kašičicu meda u 2 decilitra vode (hladne ili vruće). Mešajte dok se med ne rastopi. Napitak pijte hladan kada želite da se rashladite ili ga pijuckajte toplog kada vas boli grlo.

4. Čia semenke. Bogate su omega 3 masnim kiselinama koje hrane mozak, teraju pospanost i čine nas budnijima. Uz to, čia semenke mogu da upiju količinu vode koja je 10 puta veća od njihove težine što ubrzava probavu i pretvara hranu u energiju i pri tome hidratizuje vaš organizam i čini vas poletnijima.

5. Zeleno lisnato povrće. Konzumiranje velikih količina svežeg zelenog lisnatog povrća jedan je od najboljih načina da telo napunite energijom. Takvo povrće sadrži puno vitamina B koji pomaže telu da hranu pretvori u energiju.

6. Menta. Istraživanja su dokazala da nas miris mente čini budnijima i manje umornima. Stoga će vas umesto kafe ujutro puno bolje razbuditi čaj od mente.

7. Jaja. S jajima za doručak ne možete da pogrešite jer žumance sadrži mnoštvo belančevina koje će vas snadbeti energijom za čitav dan. Kuvana, pečena, pržena – svaki način pripreme jaja biće dobar za doručak.