Svi koji žele zadržati liniju ili se rešiti pokojeg kilograma viška trebali bi voditi računa o onome što i koliko jedete.

 

Ako vam nedostaje ideja, a ne želite ostati gladni, isprobajte zamene za hleb, testeninu i krompir s minimalno kalorija i maksimalno nutritivnih sastojaka koje možete jesti koliko god i kad god želite.

Zamena za krompir

Ova namirnica može se pripremati na bezbroj načina, a ne sadrži gotovo nikakve masnoće. Ima vrlo malo ugljenih hidrata i kalorija pa je s time idealna je zamena za krumpir. Želite li karfiol pretvoriti u ukusan prilog skuvajte ga i pripremite kao krompir te pretvorite u pire.

Hleb

Hleb je u Srbiji je vrlo popularna namirnica koja je usko povezana s debljanjem. Ako ste i vi zavisnik o hlebu i ne možete zamisliti obrok bez njega, donosimo alternativu. Reč je o hlebu bez trunke brašna koji je vrlo ukusan i jednostavan za pripremu.

Sastojci: 3 jaja, 100 grama sirnog namaza, 1/2 kašičica praška za pecivo, prstohvat soli, papir za pečenje

Priprema:

1. U jednu posudu izdvojite belanca, dodajte malo soli i istucite ih u sneg.
2. U drugu posudu stavite žumanca, sir i prašak za pecivo i sve dobro izmiksajte dok ne dobijete ujednačenu, glatku smesu.
3. U dobivenu smesu postepeno dodajte sneg od belanaca pa ga polako i postepeno umešajte kako bi zadržao volumen.
4. Na tepsiju raširite papir za pečenje, kašikom uzimajte smesu te je stavljajte na papir, ali ostavite dovoljno razmaka između peciva.
5. Tepsiju stavite u zagrejanu rernu i pecite peciva oko 25 minuta na 150 stepeni.

Saveti:

– Kada peciva izvadite iz rerne iznenadiće vas njihov izgled sličan kuvanom belancu, no ne dajte se zavarati, upravo takvi moraju biti, ali ne i zadugo. Naime nakon što se u potpunosti ohlade, peciva je važno pospremiti u posudu s hermetičkim poklopcem i ostaviti ih preko noći. U tom periodu u potpunosti će promeniti teksturu i početi da liči na hleb.
– Hleb će ispasti vrlo izdašan i mekan, idealan uz saftna jela i za sendviče.
– Pecivo isecite i napunite ga salamom ili pečenim pilećim prsima, sirom i svežim povrćem po želji.
– Pecivo možete napuniti i slatkim namazima i jesti ga i kao desert.

Zamena za testeninu 

Testenina je mnogima glavni deo brzinskog obroka koji se može pripremiti u svega pola sata. No iako je vrlo ukusan dodatak jelima, testo nije prijatelj vaše linije, posebno ako planirate izgubiti pokoji kilogram viška. Želite li izbeći ugljene hidrate na tanjuru donosimo recept za najzdravije špagete koje možete jesti do mile volje:

ŠPAGETI OD TIKVICA S PILETINOM U UMAKU OD PARADAJZA I BOSILJKA

Sastojci: 1 kašika maslinovog ulja, 200 g pilećih prsa, 1 do 2 čena belog luka, 1 manja glavica crnog luka, 300 g seckanog paradjza, 2 srednje tikvice isečene na trakice, so, sveži ili sušeni bosiljak.

Priprema:

1. U veći, plitki lonac za umak ugrejte ulje i dodajte komadiće piletine i so.
2. Piletinu vrlo lagano zapecite (dok ne pobeli) i dodajte naseckani luk.
3. Sve zajedno kuvajte dok luk ne omekša i postane proziran i dodajte paradajz.
4. Ostavite da proključa te potom smanjite vatru i ostavite da se lagan krčka oko 5 minuta.
5. Dodajte bosiljak, a po potrebi još soli i kuvajte još oko 5 do 10 minuta sve dok se umak ne zgusne.
6. Na kraju, u umak ubacite narezane tikvice te ih još par minuta prokuvajte dok ne postanu zgusnute.
Špagete možete servirati s malo parmezana i uživajte u ukusnom dijetalnom obroku.



loading...