Četiri jednostavne vežbe sprečavaju nastanak proširenih vena

Mnogi pate od proširenih vena, a često je ova bolest uslovljena slabim venama, sedenjem ili genetikom. Kada se pogođena vena proširi, njeni sudovi postaju tanki, noge počinju da natiču i bole, teško se hoda, a bolno je i sedeti. Venski odlivi mogu se tretirati jednostavnom vežbom.

Pixabay.com

Kako prepoznati varikozne vene u početnoj fazi i šta se može preduzeti u sprečavanju komplikacija?

Prvi znakovi varikoznih vena:

– Izražena vaskularna mreža pojavljuje se na bokovima i nogama,velike vene poprimaju plavkast ton;

– Bol se oseća periodično u predelu gležnja, posebno nakon napora;

– Uveče noge su natečene, osećate umor nogu;

– Noge postaju teške ako dugo stojite ili sedite;

– Pojavljuju se grčevi tokom noći.

Kako sprečiti varikozne vene?

Odlična prevencija varikoznih vena je:

– Vreme provedeno u sauni, na otvorenom suncu, u toploj kupki. Sve to dovodi do smanjenja venskog tonusa i posledične stagnacije krvi u nogama;

– Nošenje odeće koja ne sputava kretanje (ne previše uska i bez uskih elastičnih traka);

– Nošenje cipela bez visokih potpetica radi smanjenja opterećenja na nogama;

– Normalizacija telesne težine (smanjite pritisak na nogama);

– Bilo koji sport – trčanje, plivanje, vožnja biciklom i td.

Vežba koja sprečava proširene vene

Redovno izvođenje ove vežbe sprečiće razvoj proširenih vena ili usporiti njihovo širenje. Gimnastika uključuje sledeće vežbe:

1. Sedite na stolicu, ispravite leđa, spojite noge, klackajte se na stopalima (peta – prsti) i tako 20 puta.

2. U stojećem položaju pridržavajte se rukama za neku čvrstu podlogu, a zatim se klackajte na stopalima (peta – prtisti) i tako 20 puta.

3. Stanite pravo i naslonite se na zid. Ruke ispružite ispred sebe u nivou ramena. Klackajte se od peta do prstiju i tako 20 puta.

4. Stanite pravo, udahnite i sa udisajem propnite se na prste, dok ruke podižete uvis. Zatim izdišite, vraćajući se na pete i spuštajući ruke.



loading...