Mnoga istraživanja pokazala su da ishrana koja sadrži veću količinu orašastih plodova ne utiče značajno na dobijanje ili gubitak kilograma.

Bademi 

Jedna porcija od 28 grama (otprilike, šaka badema) sadrži 161 kaloriju što možda deluje kao kalorična užina, ali trebali biste znati da se radi o verovatno najkvalitetnijih 160 kalorija u namirnici koja sadrži niz korisnih nutrijenata.

U prvom redu, bademi smanjuju nivo holesterola što potvrđuje i niz studija iako ćete negde naići i na studije koje pokazuju da još uvek nemamo dovoljno informacija da to potvrdimo. Ipak, mnogi nutricionisti reći će vam da je ovo savršen dodatak niskokaloričnim dijetama, posebno kod onih koji imaju problema s krvnim pritiskom.

Odlični su i za one koji imaju problema sa želudačnom kiselinom, smanjuju upale kod ljudi s dijabetesom tipa 2 i podstiču razvoj korisnih bakterija kao što su Bifidobacteria i Lactobacillus.

Pistaći
Pixabay.com

Pistaći 

Ova namirnica sa velikim udelom vlakana nešto je kaloričnija (156 kalorija u 28 grama), ali takođe pomaže kod uravnoteženja holesterola. Svakodnevna konzumacija može pomoći povećanju “dobrog” HDL holesterola što je bitno za zdravlje srca.

Uz to što su dobri za holesterol, smanjuju niz rizika povezanih sa bolestima srca, prekomerenom težinom i šećerom u krvi. Mnogi čak preporučuju konzumaciju manje količine pistaća nakon svakog obroka.

Kokice

Kokice su verovatno jedna od najomiljenijih grickalica! Upravo zbog toga što su toliko ukusne, mnogi su prilično sigurni da se radi o nezdravoj hrani. No, ne mora biti tako.

Ako ih pripremite na “ispravan” način, radi se o jednoj od najzdravijih niskokaloričnih grickalica (30 grama ima samo 122 kalorije).

Međutim, čim ih stavite na ulje ili maslac ulazite na teren nezdravog, ali ako ih sami pripremate, njihovu ćete nezdravost svesti na minimum.

Indijski oraščići

Ako ne znate za metabolički sindrom, imate sreće, ali radi se o grupi metaboličkih poremećaja koji se zovu inzulinska rezistencija, skupljanje masnog tkiva u području trbuha, visok nivo holesterola i povišeni krvni pritisak. Nakon ove kratke lekcije iz medicine, reći ćemo da su se indijski oraščići pokazali kao dobri za suzbijanje simptoma metaboličkog sindroma.

No, čak i ako nemate probleme, indijski su odlični da takvo stanje i održite. Ponovno se vraćamo na sve one benefite koje smo već spomenuli u ostalim slučajevima, a ujedno se radi i o jednoj od najukusnijih grickalica na čiju primenu često nailazimo i u istočnjačkoj gastronomskoj ponudi.

Kikiriki
Pixabay.com

Kikiriki

Ovo je verovatno najpopularnija grickalica na listi, ali to je ne čini ništa manje dosadnom. Osim ako niste alergični na kikiriki, ovaj orašasti plod ima sve kvalitete gore spomenutih, a zbog svoje rasprostranjenosti češće je bio predmet istraživanja.

A rezultati? Kikiriki je zakon. Smanjuje rizik od oboljenja srca, žene koje konzumiraju maslac od kikirikija više od pet puta nedeljno rizik od dijabetesa tipa 2.

Isto tako, astma i alergija nalaze se na listi meta kikirikija i to u slučajevima ako su majke konzumirale kikiriki tokom trudnoće.

Ipak, neki proizvođači preteruju sa viškom ulja, šećera i ostalih dodataka  pa treba pripaziti na to što kupujete. Isto važo i za presoljene kikirikije jer to umanjuje korisna svojstva namirnice.