Naprotiv, sve što nam treba da bismo osetili razliku je – voda. Ova dragocena tečnost, bila izvorska ili flaširana, ako se redovno konzumira, vrlo brzo donosi benefite. Koliko će ko tokom dana uneti vode u organizam zavisi od mnogo faktora, a pre svega od opšteg zdravstvenog stanja, nivoa telesnih aktivnosti kao i vremenskih uslova. Voda predstavlja osnovni sastojak organizma, čini dve trećine ukupne telesne težine i od nje zavise svi vitalni sistemi – objašnjava profesor dr Sergej Ostojić, koji poseduje 15 godina iskustva u radu kao lekar i fiziolog vrhunskih sportista.

Do čega dovodi nedovoljan unos vode?

– Do stanja poznatog kao akutna dehidracija. Prepoznaje se po suvoći usta, smanjenom mokrenju, glavobolji i zatvoru. U težim slučajevima može doći i do smanjenog rasuđivanja, nesvestice, poremećaja u regulaciji telesne temperature, oštećenju funkcija kardiovaskularnog sistema, kao i umanjenju radne i sportske sposobnosti. Da se ovo ne bi dogodilo neophodno je napraviti adekvatan unos, koji obezbeđuje nadoknadu izgubljene vode.

Da li postoje određene preporuke kada je flaširana voda u pitanju?

– Oligomineralne vode, na primer, imaju nizak sadržaj mineralnih materija, te kao takve brzo prolaze kroz organizam, zbog čega su veoma pogodne za trudnice, dojilje, bebe i odojčad. Zbog najpovoljnijeg mineralnog sastava smatraju se univerzalnim, jer se preporučuju svim uzrastima, a zdrave osobe mogu da ih piju u neograničenim količinama. Smatra se da ove vode imaju idealan balans minerala koji je fiziološki najblagotvorniji za organizam. Za hidraciju se preporučuju sve higijenski i zdravstveno ispravne vode – od vode iz javnog vodovoda do niskomineralnih flaširanih voda, u skladu sa specifičnim potrebama pojedinačne osobe. Postoji veći broj preporuka o izboru flaširane vode za piće, a za naše podneblje najpogodnija je voda koja sadrži manje od 20 miligrama natrijuma po litru.