Dijeta "DASH", bogata povrćem, žitaricama i mlečnim proizvodima proglašena je najboljom od svih dijeta već četvrtu godinu zaredom - poslednji put u januaru 2015. godine, a odlična je kako za liniju tako i za zdravlje...

DASH dijetu smišljenu za smanjenje krvnog pritiska bez lekova (Dietary Approach to Stop Hypertension), odabrali su zdravstveni stručnjaci u januaru 2015. godine kao najbolju dijabetičarsku dijetu i najbolji plan zdrave ishrane.

Stručnjaci koji rangiraju dijete kažu da je dobra za liniju uz to što je dobra za krvni pritisak jer je uravnotežena.

Cilj je pre svega usvajanje zdravih navika u ishrani koji dovode do smanjenja kilograma. Svakodnevni jelovnik obuhvata bogat izbor namirnica, a dozvoljeni su i dezerti u vidu nezaslađenog kompota, pudinga ili sveže voćke. U toku dana treba jesti tri obroka, a ukoliko osetite glad pojedite integralni keks ili sušeno voće.

Prema DASH dijeti dnevno treba uneti u organizam 8-10 porcija voća i povrća, 7-8 porcija žitarica i 2-3 porcije niskomasnih mlečnih proizvoda.

U jelovnik su uključeni i plodovi mora i piletina. Stručnjaci upozoravaju da treba birati namirnice koje sadrže što manje soli, pa je dnevni preporučeni unos soli 1 kašičica.

Srž dijete je koncentrisanje na tip hrane koju unosimo u organizam. Uz nemasne proteine i zdrave masnoće koji daju osećaj sitosti kontroliše se apetit.

Evo primera jedne porcije:

Povrće i voće: manja činija salate, 1/2 iste činije drugog povrća, voćka, 1/2 manje činije svežeg, konzerviranog ili sušenog voća.

Žitarice: kriška hleba, 1/2 šolje žitarica, 1/2 šolje kuvanog pirinča ili testenine

Mlečni proizvodi: šolja mleka ili jogurta, 40 grama sira

Plodovi mora, piletina: 84 grama ribe, piletine bez kože ili kuvanog krtog mesa.

Orašasti plodovi, semenke: 1/2 šolje orašastih plodova, 2 kašike suncokretovih semenki.

Ulja, prelivi: kašičica margarina, majoneza ili salatnog preliva.



loading...