Šta se zaista događa s telom kada nosite preteške torbice?

 

Brojne studije pokazuju da je jedna od najčešćih grešaka koju žene prave svakodnevno nošenje preteške torbe. Trend velikih i teških torbi otišao je toliko daleko da su ga stručnjaci prozvali “Poshitis” zahvaljujući Viktoriji ”Posh Spice” Bekam, koja je poznata po nošenju teških torbi.

Ali, šta se zaista događa s telom kada nosite preteške torbice?

Ukupan pritisak i stres

Nošenje teške torbe može da ima ekstremne efekte na telo, ali o kojoj se težini zapravo radi? Fizioterapeutkinja Semi Margo izvela je eksperiment sa ženama u dobi između 21 i 55 godina čije su torbe bile teške od tri do čak devet kilograma!

To je veliki svakodnevni teret koji je povezan s bolovima u donjem delu leđa. Razlog leži u tome što torbu nosite na jednoj strani i automatski naprežete donji deo tela koji nije naviknut na takav tip tereta.

Učestale glavobolje

Kod nošenja teških torbi, jedna od “nuspojava” su i bolovi u leđima i vratu, ali i neočekivani bol u glavi. Razlog leži u tome što su mišići ramena i vrata prisiljeni da nose težinu, a njihovo grčenje dovodi do učestalih glavobolja koje ometaju normalno funkcionisanje.

Kako možete da budete sigurni u to da je uzrok vaše glavobolje torba? Jednostavno, ako je teža od četiri kilograma, najverovatnije je to aktivacija glavobolja.  A neretko su bolovi locirani na jednoj strani glave, a to je ona strana na kojoj inače nosite torbu (desno rame – desni deo glave).

Utiče na prirodan način hoda

Još jedan efekt nošenja teških torbi povezan je s čitavom ravnotežom tela. Prebacivanje težine na jednu stranu tela svakako utiče na vas tokom vremena. Jedna od posledica nošenja torbi na jednom ramenu je da se ometa normalan hod. Dok hodamo prirodno, ruke nam se “ljuljaju”, a s većom težinom na jednoj strani tela, ozbiljno utičete na ravnotežu tela jer je poremećena prirodna pozicija tela.

Steže mišiće ramena i vrata

Teške torbice mogu da izazovu grčenje i zatezanje trapeznog mišića na vrhu ramena. Kada se to dogodi, može doći do kočenja gornjeg dela leđa, a u ozbiljnijim slučajevima vodi i do artritisa. Do ovakvih povreda dolazi jednako i kada nosite torbe na laktu jer time dodatno opterećujete mišiće nadlaktice i ramena.

Kako da sprečite ovakve probleme?

Jedno od najboljih rešenja je da nabavite što manju torbicu jer ste tako prisiljeni da sa sobom nosite samo najosnovnije stvari. Jedan od trikova je i da se pre izlaska iz stana pogledate u ogledalo, ako ne možete da stojite uspravno i torba vas “vuče” na jednu stranu znači da je preteška.

Jedna od opcija je kupovina torbice sa širokim remenom. Širi remen stvara širu površinsku površinu, čime se ravnomernije raspoređuje teret torbe.