Zato nije na odmet imati pri ruci brze i učinkovite trikove uz pomoću kojih možemo na pametan način iskoristiti ovo malo dana koji nas dele od mora i plaže, a reč je o “šaka dijeti” .

Iako vas možda sam naziv dijete asocira na odluku u kojoj ćete konačno lupiti šakom od sto i reći sami sebi “dosta” kada su nezdravi prehrambeni odabiri u pitanju, zapravo je reč o nečem sasvim drugačijem. Mršavljenje zapravo postižemo kontrolom porcija i unosa kalorija, a što je mnogima poprilično zbunjujuće.

Takođe kako su nas ne planirali obroci i doveli do toga da vodimo borbu s viškom kilograma, moramo priznati da nam računanje kalorija i dobra organizacija obroka i nije nešto s čime se možemo pohvaliti. No, “šaka dijeta” se uglavnom bazira na ideji kontrole porcija hrane i to uz pomoć instrumenta koji uvek imate sa sobom – vlastite ruke.

Tačnije, fokus čitave dijete je na vašim šakama, pa tako na primer dnevna količina mesa koju unesite u organizam ne bi trebala biti veća od veličine vašeg raširenog dlana. Ono što je veliki plus kod ove ‘dijete’ jeste to što zapravo i ne govorimo o dijeti kao takvoj, već o nekom novom, zdravijem, odnosu prema hrani u kojem se nastoje iskoreniti neki naučeni oblici ponašanja koji jednostavno nisu dobri za naše zdravlje.

Tako nas se od malena učilo kako je poželjno pojesti sve s tanjira, a što uglavnom dovodi do unošenja prevelike količine namirnica u meri kojoj našem telu nisu toliko potrebne. “Šaka” način ishrane preporučuje konzumiranje četiri šake po obroku koji se dele na belančevine, ugljenehidrate, vlakna i masnoća.

Važno je pridržavati se najviše tri obroka dnevno i jedne kašičice masnoće sa svakim obrokom, a takođe ne zaboravite i na vežbu kako bi vaše telo bilo oblikovano.