Nutricionisti savetuju da odaberete neku od sledećih namirnica:

BROKOLI

Ova biljka je puna jedinjenja nazvanih izotiocijanati (imaju antioksidantska svojstva) i sulforafani (pomažu u borbi protiv kancera).

Suplementi koji sadrže ova jedinjenja nisu ni izbliza zdravi kao sam brokoli. Daleko je, dakle, zdravije odabrati ovu biljku, jer se suplementi oslanjaju na bioaktivna jedinjenja da bi bili potpuno efikasni.

CVEKLA

Ako namirnice sadrže nizak nivo važnih bioaktivnih jedinjenja, onda su suplementi dobra opcija, jer ćete tako izbeći da jedete velike količine hrane. Kao najbolja namirnica, ipak, nameće se cvekla, jer sadrži više nitrata nego suplementi.

Potrošnjom nitrata možete unaprediti krvni pritisak i cirkulaciju, a preporučuje se da u njoj uživate pre treninga.

Iako se sodijum-nitrat koristi kao konzervans za meso, postoje zdravstvene regulative koje zabranjuju prevelike količine nitrata u suplementima. Na sreću, postoji dovoljno zdravih namirnica koje mogu zameniti suplemente, a pored cvekle najviše ga sadrže spanać i zelje.

PASULJ

Suplementi koji sadrže biljna vlakna su veoma popularni. Međutim, puno ukusnija, jeftinija i zdravija opcija je povrće bogato vlaknima, poput pasulja.

Ova hrana sadrži ugljene hidrate – oligosaharide, koji se ne mogu svariti. Oligosaharidi obezbeđuju efekat probiotika, koji u kombinaciji sa vlaknima unapređuje digestivno zdravlje.

Korenasto povrće poput brokolija i pasulja je važan element digestivnog zdravlja i dobar za smanjenje apetita.

PIJACA ISPRED SUPLEMENATA

Suplementi mogu biti dobri za ublaživanje zdravstvenih problema, ali nikako kao prvi korak. Ako unapredite svoj životni stil i prehrambene navike, efikasnije ćete delovati na zdravlje… da ne govorimo o tome koliko je povrće ukusnije od pilula!