Evo zašto to nije baš najbolja ideja i sa čime bi trebalo da kombinujete banane ako ih jedete ujutru.

 

Ako ste, kao i mnogi, mislili da su banana ili dve odlična ideja za doručak, prevarili ste se!

Nutricionista dr Deril Džofri objašnjava da banane imaju dobru reputaciju zbog toga što sadrže dosta kalijuma, hranljivih vlakana i magnezijuma, te da one jesu zdrave, ali nisu dobar izbor za jutarnji obrok.

Zašto? Zašto što banana sadrži oko 25 odsto šećera, umereno je kisela, zbog čega će vam naglo podići nivo šećera u krvi, a nakon nekoliko sati ćete osetiti jednako nagao pad šećera.

“Ujutru će vas brzo ‘podići’, ali ćete ubrzo biti umorni i gladni”, kaže dr Džofri.

Osim toga, ovaj nutricionista podseća da banane nisu baš dobre ni za digestivni sistem.

“Kada u organizam unesete šećer u bilo kojoj formi, sledi proces fermentacije, kao kod piva ili vina, a to se pretvara u kiselinu i alkohol u telu. Time se ometa rad digestivnog sistema”, kaže on.

Nutricionista kaže da ako vam prija da jedete banane za doručak, ne treba da ih se odreknete, već samo uz njih jedite još nešto.

“Ako uz banane koje jedete ujutru ne unesete malo zdravih masti, gube se pozitivni efekti banana, dok se podiže nivo šećera u krvi”, naglašava.

Dr Džofri savetuje da uz banane ujutru jedete nešto što će neutralisati kiselinu i sprečiti da šećer naglo skoči – on predlaže puter od kikirikija ili ovsenu kašu u koju ćete naseckati ovo voće.