Ljudsko telo sadrži 70 do 80 milijardi ćelija kojima je voda neophodna za metaboličku aktivnost, snažan imunitet, gubljenje viška kilograma, funkciju ćelija i održavanja korektne pH vrednosti.

Međutim, pogrešno je piti i preterane količine vode, jer prekomerna hidratacija baš kao i dehidracija može da predstavlja ozbiljan rizik po zdravlje. Prevelik unos vode može da bude toksičan i da dovede do razređivanja telesnih tečnosti i elektrolita toliko da nivoi natrijuma i kalijuma postanu toliko niski da dovedu život u opasnost.

Takođe, rezltat je prekomerni rad bubrega, povećanje krvnog pritiska i razblaživanje želudačne kiseline što ometa varenje.

Kada je reč o idealnoj količini unosa vode, magični broj ne postoji i to zavisi od osobe do osobe, u zavisnosti od starosne dobi, visine, težine, aktivnosti, klimatskih i geografskih uslova i ishrane. U proseku odsrasla zdrava osoba treba dnevno da popije 2,5 do tri litra vode. Osoba koja je izuzetno aktivna i koja se mnogo znoji, kao i osoba koja živi u vlažnoj klimi, verovatno treba da popije više vode od pomenute količine.

Osoba koja pije previše kafe, čaja ili alkohola takođe treba da pije više vode da poništi efekte ovih diuretika. S druge strane, osoba koja jede puno voća, povrća, supa, sokova od povrća i slično možda ne treba da pije mnogo vode jer je dobija dovoljno putem namirnica koje unosi.

Unos vode varira i u odnosu na zdravlje jer oni koji imaju problema s bubrezima su uglavnom ograničeni kada je reč o količini unosa vode. Osobe koje imaju problema s infekcijom urinarnog trakta treba da piju više tečnosti jer ona izbacuje loše bakterije. Oni koji su izloženi različitim tretmanima, lekovima, radijaciji i hemoterapiji treba da piju više vode jer ovi tretmani uzrokuju povećanje telesne temperature.

Hidratacija se ne odnosi samo na količinu unesene vode nego i na količinu vode koja zaista dolazi do ćelija. To se zove celularna hidratacija. Mnogi od nas piju dovoljno vode, ali su ipak dehidrirani na ćelijskom nivou. Vodu ne treba brzo piti, nego polako kako bi svaki gutljaj imao efekta na ćelije pre nego bude izbačen iz sistema.

Za poboljšanje celularne hidratacije postoji efikasan napitak. Pravi se uz pomoć litra vode, jednog isceđenog limuna i jedne supene kašike roze soli. To treba pomešati i popiti ujutru. Ako je voda slana, stavite manje soli. Napitak je osvežavajući, čisti organizam i hidrira ga na celularnom nivou.