Nutricionista Skot Harding slaže se da sve vrste namirnica mogu biti deo vaše zdrave dijete.

 

Krompir, maslac i jaja nisu toliko loši po vaše zdravlje kao što mislite, nova istraživanja potvrđuju.

Čestim prelaskom sa jedne dijete na drugu, teško je ostati na pravom putu onoga što je zaista zdravo. No, nova studija razbija stereotipe o tome šta bi trebalo da jedete, a šta ne.

Nutricionista sa King College iz Londona pozabavio se uticajem namirnica na koje svi apeluju da se nikada ne konzumiraju i da se potpuno izbace iz ishrane, i otkrio potpuno suprotne rezultate!

Jaja

Za ovu namirnicu uvek se verovalo da je loša za vaše srce. Veliko jaje sadrži 185mg holesterola, za koji se veruje da povećava nivo istog u krvi.

Poslednjih 20 godina, istraživanja su pokazala da je njihov uticaj veoma mali na rast nivoa holesterola u krvi. Sada se svi slažu da su jaja izvor proteina, zdravih masti i pojedinih vitamina i minerala.

 

Margarin

Namazi poput maslaca i margarina su glavna su tema večnih rasprava nutricionista, da bi na kraju potrošači umesto da budu sigurni šta od ove dve namirnice da izaberu, bili u potpunoj konfuziji.

Margarin koji je napravljen od biljne masti, pojavio se u zemljama razvoja sredinom 19. veka kako bi zamenio puter, koji je bio previše skup.

Takođe, reklamirao se kao zdraviji jer sprečava bolesti srca, kako je “manje” mastan. Međutim, tadašnjia istraživanja su pokazala da trans masne kiseline nikako nisu dobre po zdravlje srca i da uzroku obolenja istog.

Naravno, ni ovi podaci nisu rečeni do kraja, pa tako bezbrižno možete mazati sve ove “kremove” dok u sebi sadrže delom hidrogenizovane masti.

 

Krompir

Namirnica koja je uvek smatrana nezdravom zbog svog visokog glikemijskog indeksa i često je povezivana sa hranom koja sadrži ugljene hidrate, koje bi trebalo da izbegavate.

Međutim krompiri su sem ovime, bogati i vitaminom C, B i neke minerale. Njegovim kuvanjem takođe se mogu poboljšati njegova korisna svojstva.

Kuvanjem i hlađenjem istog povećava se količina skroba u krompiru, koji pomaže varenje u crevima i otklanja mogućnost pojave crevnih bakterija.

Setite se samo, svaki put kada imate problema sa stomakom, lekari preporučuju kuvani krompir.

 

Mlečni proizvodi

Mleko, puter, jogurt i sir se “zahvaljujući” brojnim izjavama nutricionista više uopšte ne konzumiraju kao nekada. Iako ovi produkti sadrže visok nivo proteina i kalcijuma, koji je organizmu neophodan, moraju se birati sa pažnjom jer sadrže dosta masnoće po porciji.

Iako ste na dijeti i izbegavate sve moguće masti, ipak nije loše povremeno konzumirati neku od ovih namirnica kako one sadrže neke korisne kalorije i masti.

 

Kikiriki

Neki sugerišu da neke od koštunjičavih plodova treba izbegavati da biste izgubili na težini, kako sadrže dosta kalorija i masti.

Međutim, skorašnja istraživanja kažu da su upravo oni ključ zdrave dijete i da iako povećavaju telesnu masu, takođe smanjuju bolesti srca i zakrčenja krvnih sudova.

Sirovi koštuničavi plodovi sadrže proteine, zdrave masti koje, vitamin B6, magnezijum, kao i dijetetska vlakna.

Puter od kikirikija, može biti deo vaše zdrave dijete kako je izvor i nečega korisnog. Čak su istraživanja pokazala da se on može koristiti kao namaz koji će pomoći gubitku telesne težine ako zameni manje zdrav protein koji pronalazimo u mesu.

 

Na kraju svega, Harding zaključuje:

Sva hrana se može dobro uklopiti u vašu dijetu. Nemojte zapadati u zamke misleći da je nešto ‘super hrana’ ili da je nešto ‘super zlikovac’. Naprotiv, prekomereno konzumiranje određene ‘super namirnice’ može biti mnogo gore nego povremeno uzimanje onoga za šta vas savetuju da zauvek izbacite iz ishrane.