IDI, IDI NESANICE: DEVET saveta za miran san za sve one koje muči INSOMNIJA

Imali ste naporan dan i jedva čekate da se naspavate, a kada legnete, san nikako da vam dođe na oči. Da biste pobedili nesanicu, primenite neki od sledećih saveta.

Spavanje
Pixabay.com

Ukoliko pušite, nikako nemojte paliti cigaretu pre spavanja, jer nikotin ubrzava rad srca i mozga! Pojedite bananu, jer je ona bogata hormonom melatoninom i aminokiselinom triptofanom, kao i magnezijumom, što će vam pomoći da lakše zaspite.

Ne gledajte sadržaje sa električnih uređaja, poput telefona ili televizora, jer svetlost koju emituju, uz teme koje vas zaintrigiraju, ometaju vaš unutrašnji sat. Kad smo kod sata, uklonite ga iz svoje blizine, jer gledanje u njega ili slušanje pomeranja skazaljki samo unosi nervozu i razbuđuje vas.

Mleko čaša
Freeimages.com/nkzs

Pijte toplo mleko – jedna čaša dovoljna je da vas umiri i uspava, zahvaljujući triptofanu, aminokiselini koja se nalazi u ovom napitku. On stvara seratonin, koji nas smiruje.

Okupajte se toplom vodom, jer se telesna temperatura noću snižava, pa njeno podizanje pomaže opuštanju.

Kafa
Freedigitalphotos.net/bplanet

Izbegavajte kafu nekoliko sati pre spavanja – dokazano je da se kofein zadržava u telu čak osam sati nakon unošenja.

Nanesite na jastučnicu nekoliko kapi lavandinog ulja, ili stavite kesice sa ovom biljkom blizu uzglavlja – njen miris smiruje otkucaje srca i snižava pritisak, pa ima relaksirajući efekat.

Dišite duboko – žmurite, zatvorite usta i udišite vazduh četiri sekunde kroz nos, pa zadržite dah dok ne izbrojite do sedam. Dok izdišete, brojte do osam, pa ceo postupak ponovite tri puta.

Ukoliko vas brige more, uzmite papir i olovku i zapišite ih. Na taj način ćete se drugačije suočiti sa njima i stres će se smanjiti.

Trening
Youtube screenshot

Nemojte da vežbate najmanje četiri sata pre spavanja, jer je toliko vremena potrebno adrenalinu i temperaturi tela da se vrate u normalu.



loading...