ISHRANOM DO JAČEG IMUNITETA: Ove namirnice ublažavaju simptome alergije na polen

Alergija na polen jedan je od najčešćih zdravstvenih problema koji mnoge muči tokom proleća.

Pixabay

Tipični simptomi su jaki napadi kijanja, obilno curenje sekreta iz nosa (začepljen nos), upala očiju praćena svrabom (crvenilo i suzne oči), podočnjaci, umor, glavobolja, otežano disanje, a u težim slučajevima i simptomi astme.

U periodu kada je koncentracija polena u vazduhu najviša (kad je vreme sunčano, suvo i vetrovito), treba izbegavati boravak napolju. Pored toga, jačanje imuniteta veoma je važno, baš kao i raznovrsna ishrana, jer se on obnavlja upravo nutrijentima iz kvalitete hrane.

Zato vam donosimo spisak namirnica koje smanjuju simptome alergije na polen i “bilduju” imunitet.

Bobičasto voće – Kvercetin, koji se nalazi u njemu, ublažava simptome alergije tako što blokira oslobađanje histamina – vrlo važne biohemijske supstance neophodne za efikasno funkcionisanje organizma. On pomaže telu da se reši nečega što ga muči – u ovom slučaju, alergena.

Citrusi – Pomorandža sadrži blizu 100 mg, a veći grejpfrut više od 110 mg vitamina C, koji ublažava simptome alergije. Preporučuje se i konzumiranje limuna i mandarina. Uz citruse, odlični izvori vitamina C su kivi i paprika.

Jogurt i kefir – Namirnice sa probioticima podstiču telo na proizvodnju određenih belih krvnih ćelija i antitela, kao i mnogih faktora rasta, koji su važni za sprečavanje preteranih reakcija tela na alergene. Pokazalo se da su ljudi koji su konzumirali dve šolje (1/2 l) jogurta dnevno tokom četiri meseca imali upola manje simptoma alergijske reakcije. Osim toga, ako trudnice redovno jedu jogurt, njihova deca će manje biti podložna alergijama.

Ananas – Protivupalno dejstvo materija iz ananasa smanjuje iritacije na alergijske bolesti kao što je astma. Pojedite oljušten plod ili ga stavite u voćnu salatu.

Beli luk – Ovaj moćni prirodni lek jača imunitet i smanjuje broj slučajeva alergijskog rinitisa. Najbolje ga je koristiti svežeg.

Masna riba – Pomaže u ublažavanju simptoma alergija zbog velike količine omega-3 masnih kiselina. Deca koja rano počnu da je jedu, kasnije imaju za čak 80 odsto manju mogućnost alergijskih reakcija. A ako nisu ljubitelji ribe, dobra alternativa su orasi, i to 30 grama ili sedam do osam oraha dnevno. Takođe, dobre su semenke lana jer su bogate omega-3 masnim kiselinama.

Crni luk – Bogat je kvercetinom, koji sprečava oslobađanje gorepomenutog histamina i smanjuje upalu. Stabilizuje i ćelijske membrane, pa one manje reaguju na alergene.



loading...