ISTINA KOJA SE RETKO ČUJE! Ove četiri ZDRAVE NAVIKE imaju veoma NEGATIVNE POSLEDICE!

Patike
Pixabay.com

Čistite zube koncem? Imate fitnes aplikaciju? Možda vam i ne čine toliko dobrog koliko vi mislite.

 

1. Fitness tracker i slične spravice mogu biti opasne
 
Spravice i aplikacije koje vam broje minute provedene vežbajući, puls i broj koraka koji napravite u danu ponekad se čine kao zgodni mali pomagači na putu ka boljoj formi. Međutim, šta ako podaci koje beleže nisu ispravni?

Studija sprovedena na jednom od najpopularnijih uređaja – Fitbitu – pokazala je da je pogrešno izbrojao broj otkucaja srca i to za 20 otkucaja u minuti. Greška je bila sve veća što je fizička aktivnost bila napornija. Druga studija pokazala je odstupanje od 14 posto od stvarnih rezultata. I dok to neće znatno naškoditi vašem fitnes režimu, moglo bi da bude vrlo opasno za nekoga ko ima kardiovaskularnih problema jer mu je vrlo važno da zna tačno u svakom trenutku kako mu srce radi.

 

Pokazalo se i da ljudi koji imaju dokaz da su vežbali (u obliku gedžeta) osećaju da zaslužuju da se nagrade nečim zbog čega nakon treninga posežu za hranom za kojom možda i ne bi trebalo.

2. Kakva je korist od zubnog konca?

I dok veliki broj ljudi svakodnevno, nakon pranja, koristi zubni konac i gleda kako im iz zubnog mesa teku potoci krvi, zapravo ne postoji gotovo nikakav dokaz da čišćenje zubnim koncem sprečava bolesti zubnog mesa. Studije koje govori o benefitima konca uglavnom su naručene i finansirane od strane proizvođača. Međutim, to ne znači da vam zubni konac škodi. Super je kad vam zapne komadić hrane koji nikako ne želi izaći. 

3. Stojeći radni sto

Stajanje za radnim stolom dobra je alternativa osmosatnom sedjenju zbog kojeg vas bole leđa, ruke, vrat i sve ostalo što smo nazvali kancelarijskim boljkama. Ali, stručnjaci kažu da nije toliko bitno koliko često sedite već šta radite kad ne sedite. Dakle, sedenje samo po sebi ne predstavlja veliki problem ako nakon osam sati za stolom odete na trčanje, u teretanu ili pojedete zdrav obrok. Statičnost je ono što nas uništava, nezavisno od toga da li stojimo ili sedimo.

4. Korporativni wellness programi

Velike korporacije ulažu u programe kojima pokušavaju da promene nezdrave navike zaposlenih s ciljem da spreči eventualne bolesti koje će ih, ako zaposleni završi na bolovanju, puno koštati. Uglavnom se radi o programima kojima se prati krvni pritisak, nivo šećera u krvi, BMI, holesterol… Ali, ti programi pokazali su se uveliko beskorisnim budući da su saveti sasvim bazični, a ponekad se sve radi sa sasvim pogrešnog gledišta, a događa se i mnogo pogrešnih dijagnoza.



loading...