Ako osećate hroničan umor, nedostatak energije, možda se pravi razlog krije u konzumaciji sledećih namirnica…

 

Promena godišnjih doba deluje na kompletan organizam ljudi, koji se često žale na osećaj umora, nedostak energije, iscrpljenost…

Ipak, za oslabljen imunitet i pomenute simptome ne mora isključivo biti odgovorna ova promena, a to dokazuju i brojni nutricionisti koji često ukazuju na važnost zdrave i izbalansirane ishrane.

Neke namirnice negativno deluju na naš kompletan organizam, te mogu da nas iscrpe i otežaju životni ritam. U nastavku pročitajte o kojim namirnicama je reč:

Kafa

Kafa je mnogim ljudima omiljeni napitak uz koji započinju dan. Ipak, kako ističu stručnjaci dve šolje na dan je preporučena doza koja može podsticajno da utiče na naše zdravlje, a poznato je i da stimuliše naš centralni nervni sistem. U suprotnom ako konzumirate više šolja možete da ugrozite rad vitalnih organa, ali i da podstaknete gojenje.

 

Umesto kafe, probajte da uvedete ispijanje zelenog ili crnog čaja koji će vam takođe obezbediti dovoljnu dozu kofeina za dan!

Energetske pločice 

Iako su poznate kao zdrav obrok ili užina koja može brzo da zaisiti, po mišljenju nutricionista enegetske pločice bi trebalo da izbegavate – posebno tokom radnog dana. One su jedino prihvatiljive kada planirate da trčite, ili se bavite nekim drugim aktivnom sportskom disciplinom. U drugom slučaju, možete zateći sebe kako imate potrebu da zaspite za radnim stolom.

Zaslađena pića

Baš kao kafa, čaša soka vam se može učiniti kao brzo rešenje za postizanje energije. Ali nakon visokog sadržaja šećera, koji sadrže gotovo sva pića na tržištu, apsolutno nećete postići željene efekte. Problem sa energetskim i gaziranim napicima je što sadrže visok procenat šećera i kofeina. Šećer će podići nivo glukoze u krvi, a samim time vaša energija će istog trenutka početi da opada.

Industrijski prerađena hrana

Svi nutricionisti se slažu da procesuirana- industrijski obrađena hrana ima nekoliko loših efekata na zdravlje. Što više ugljenih hidrata ima vaš obrok, vaša energija će naglo padati tokom dana. Savet je da izbegavate hranu kao što su skrob, bele mahunarke, dodato ulje i šećer.

Grickalice

Baš kao što prerađena hrana garantuje energetski pad, slatkiši takođe sadrže slične sastojke,koji će imati slično dejsto po vaš organizam. Držite se dalje od slatkiša i grickalica, te ih za vreme užine zamenite svežim voćem.